W związku z zaobserwowanym zapotrzebowaniem InPost stworzył kolejne udogodnienie dla użytkowników. Rozwiązanie jest bardzo pomocne i wygodne. Nowa funkcja rozszerza zakres zarządzania przesyłkami.
Paczkomaty cieszą się dużą popularnością. Wiele osób wybiera taką formę nadawania, czy odbierania paczek ze względu na dostępność usługi 24 godziny na dobę. W Polsce znajduje się kilkanaście tysięcy paczkomatów, które zlokalizowane są w przystępnych miejscach. Możemy nadać przesyłkę w drodze do pracy, czy wracając z zakupów.
Nowa funkcja – Udostępnij swoją przesyłkę!
Mimo wszystko paczkomaty mają pewne ograniczenia. Na odbiór paczki mamy zazwyczaj dwa dni, czyli 48 godzin. Bywa, że zdarzenia losowe, nieprzewidziane wyjazdy uniemożliwią nam odbiór paczki w wyznaczonym terminie.
W związku z tym InPost stworzył nową funkcję „Udostępniania paczki z apki na apkę”.
Użytkownicy mogą w prosty sposób udostępnić przesyłkę ze swojej apki na apkę wskazanej osoby, która wyręczy ich w odbiorze przesyłki.
Nowa funkcja pozwala na pełne zarządzanie przesyłką w InPost Mobile:
- Można przedłużyć pobyt paczki w paczkomacie;
- Opłacić paczkę pobraniową;
- Odebrać paczkę zdalnie za pomocą aplikacji InPost Mobile.
InPost podkreśla, że usługa ta jest bezpłatna. Możemy sparować się z dowolną liczbą osób.
Pomysłodawcy podkreślają, że nowa funkcja w aplikacji pozwoli jeszcze bardziej usprawnić i uelastycznić proces nadawania i odbierania przesyłek.
Jak udostępnić paczkę z apki na apkę? Oto kilka prostych kroków!
- Sparowanie się ze wskazaną osobą – pierwszym krokiem jest sparowanie się z daną osobą. Wchodzimy w aplikację InPost Mobile i otwieramy „szczegóły przesyłki”;
- Teraz czas na kilka kliknięć: „Udostępnij przesyłkę” -> „Udostępnij z apki na apkę” -> „Dodaj użytkownika”;
- Czas na wpisanie numeru telefonu wskazanej osoby;
- Następnym krokiem jest wygenerowanie kodu i przesłanie go danej osobie;
- Wskazana osoba powinna wejść w „Ustawienia” i kliknąć opcję „Sparuj użytkownika” -> „Mam kod do sparowania”;
- Kolejnym krokiem jest wpisanie kodu i zatwierdzenie przyciskiem „Sparuj”;
- Udostępnianie z apki na apkę – teraz czas na udostępnienie przesyłki. Wchodzimy w „szczegóły przesyłki” i klikamy opcję „Udostępnij z apki na apkę”. Wybieramy sobie osobę z listy i zatwierdzamy klikając „Udostępnij”.
Jeśli wystąpią problemy z tym procesem, należy sprawdzić czy aplikacje obu osób są zaktualizowane. Jeśli okaże się, że nie – należy manualnie zaktualizować aplikację w sklepie z aplikacjami (Google Play, Huawei App Gallery, App Store).