Podczas wakacji masz problem z pójściem do toalety? Co to może oznaczać?

Patrycja

Zdrowie

June 29, 2021, 6:47 p.m.

Podczas wakacji masz problem z pójściem do toalety? Co to może oznaczać?

Podczas wyjazdów zmagasz się z problemami żołądkowymi i uporczywymi zaparciami. Dowiedz się, z czego wynika ten problem i co możesz zrobić, aby sobie z nim poradzić.

Czym są zaparcia?

Zaparcia, czyli przedłużone zaleganie treści jelitowej w przewodzie pokarmowym i problemy z wydaleniem stolca, są problemem, który dotyka wielu osób. Możemy o nich mówić, gdy wypróżnienie następuje rzadziej niż 3 razy w tygodniu, jest niepełne, stolec ma wzmożoną konsystencję lub odczuwamy ból podczas parcia. Lekarze alarmują, że 30% populacji w wieku dorosłym cierpi z powodu nieregularnego wypróżniania. Ten problem występuje dwukrotnie częściej u kobiet niż u mężczyzn.

Podczas wyjazdów masz problem z pójściem do toalety?

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Reader's Digest, aż 40% ludzi ma problemy z wypróżnianiem w trakcie wyjazdów. Dowiedz się, co jest tego przyczyną.

Zdjęcie Podczas wakacji masz problem z pójściem do toalety? Co to może oznaczać? #1

Co jest przyczyną problemów z wypróżnianiem podczas wyjazdów?

Część osób zmaga się z uporczywymi zaparciami podczas wyjazdów. Na pracę jelit wpływa wiele różnych czynników.

Zaparcia mogą być spowodowane przez zmianę diety i nowe jedzenie, do którego organizm nie jest przyzwyczajony.

Może na to wpłynąć zmiana stałych godzin spożywania posiłków i naruszenie codziennej rutyny.

Zaburzenia pracy jelit mogą być wywołane blokadą psychiczną. Amerykańska dietetyk Christy Moran, w wypowiedzi dla serwisu Bustle powiedziała, ze ludzie czują się niekomfortowo, wypróżniając się w nowym, nieznanym miejscu. Mogą się wstydzić, odczuwać zażenowanie i zakłopotanie. To ich blokuje i uniemożliwia wypróżnienie.

Jak poradzić sobie z zaparciami?

Jeśli chcesz poradzić sobie z zaparciami, do swojej diety włącz pokarmy bogate w probiotyki, czyli kultury bakteryjne, które korzystnie działają na przewód pokarmowy. Jedz często jogurty, maślanki, kefiry i kiszonki.

Zdjęcie Podczas wakacji masz problem z pójściem do toalety? Co to może oznaczać? #2

Spożywaj odpowiednią ilość błonnika. Usprawniania on pracę jelit, umożliwia regularne wypróżnienia i zapobiega zaparciom. Produkty bogate w błonnik to pełnoziarniste pieczywo, nasiona, ziarna, orzechy, świeże owoce i warzywa.

Regularnie się nawadniaj. Wypijaj co najmniej 2-3 litry wody dziennie.

W walce z zaparciami warto zmienić styl życia- regularnie się ruszać i pozostawać aktywnym fizycznie.

Możesz stosować środki przeczyszczające, które regulują trawienie. Na przykład Xenna Extra, Dulcobis, Alax, Pikopil, Radirex Max, Ulgix, Forlax.