Najgorsze zachowania na wakacjach! Czyli jak nie wyjść na przysłowiowego buraka

Katarzyna
Newsy
23.06.2021 21:33
Najgorsze zachowania na wakacjach! Czyli jak nie wyjść na przysłowiowego buraka

Coraz więcej osób wyjeżdża na wakacje, jednak nie każdy wie, jak się na nich zachować. Co sprawia, że wychodzimy na tzw. „buraka”? Sprawdźcie!

Zdjęcie Najgorsze zachowania na wakacjach! Czyli jak nie wyjść na przysłowiowego buraka #1

Lato i wakacje

Sezon wakacyjny powoli się rozpoczyna zarówno w szkole, jak i w pracy. Co prawda teraźniejsze wakacje będą trochę inne od poprzednich, ponieważ poprzez epidemię koronawirusa więcej osób wybiera urlop w kraju. Są jednak osoby, które nie rezygnują z kierunków zagranicznych i wybierają się na wakacje do Chorwacji, Grecji czy Bułgarii.

Wycieczki 

Pomimo że wakacje to czas odpoczynku, to jednak wraz z potrzebnymi ubraniami powinniśmy zabrać ze sobą kulturę i dobre zachowanie. Podczas gdy my odpoczywamy, inni ludzie pracują i nie oznacza to, że możemy sobie wtedy pozwolić na wszystko. Kultura i obycie to cechy, które powinny jechać z nami na urlop. Jakie grzechy popełniamy na wakacjach? Oto kilka z nich

Skąpstwo

Wiele osób uważa, że jak zapłacili za wycieczkę czy pobyt w hotelu, to powinni mieć już wszystko za darmo. Czasami za niektóre usługi trzeba dopłacać, ponieważ nie są zawarte w cenie. Niektórzy z Nas z na wakacjach bardzo tego nie lubią i czasami potrafią przez cały pobyt nie wyciągnąć portfela. Czasami nie wykupują nawet ubezpieczenia, które warto mieć, gdy jedzie się poza grancie Unii Europejskiej. Potrafimy być tak skąpi, że oszczędzają nawet na swoim zdrowiu.

Nieczystość

Będąc na wakacjach, faktycznie potrafimy odpuścić sobie wiele spraw, jak na przykład sprzątanie po sobie czy dbanie o czystość pokoju, w którym mieszkają. To, że jest się na wakacjach, nie zwalnia z zachowywania porządku wokół siebie. Wrzucanie śmieci do kosza, czy pozostawienia brudnych ręczników w łazience, wcale nie wymaga nadprzyrodzonych mocy, a jednak część z nas zapomina o takich czynnościach podczas wakacji. 

Zdjęcie Najgorsze zachowania na wakacjach! Czyli jak nie wyjść na przysłowiowego buraka #2

Zazdrość

Jest pewna grupa osób, która zamiast wypoczywać na wakacjach, woli porównywać, kto ile zapłacił za wakacje oraz jakie "wygody" ma w cenie.  Lepszy widok za oknem czy wyposażenie pokoju to tylko niektóre porównywane przypadki. Czasami potrafimy rzucić ręcznik na leżak nad basenem, aby go zająć na później. Jak twierdzi obsługa hoteli, nie tylko nasz naród jest zazdrosny i wszystko porównuje.

Jedzenie i picie ponad miarę

Wykup wakacji all inclusive powoduje, że podczas wakacji ma się nieograniczony dostęp do posiłków, napojów lub drinków. Wiele osób zachowuje się wtedy, jakby nie jadło i nie piło od kilku dni. Nakładają sobie zbyt duże porcje, których nie dojadają, co powoduje, że resztki jedzenia lądują w koszu i się marnują. Przecież jedzenia ani picia, nikomu nie zabraknie podczas pobytu na wakacjach.

Zdjęcie Najgorsze zachowania na wakacjach! Czyli jak nie wyjść na przysłowiowego buraka #3

Lenistwo

Pobyt na wakacjach nie zwalnia nas z wysiłku czy potrzeby załatwienia kilku spraw. Często widzi się ludzi narzekających , że autokar nie podjeżdża pod ich hotel lub że muszą przejść z walizką kilka metrów. Część osób nawet nie fatyguje się, aby poznać podstawowe informacje o miejscu, do którego jadą. Okazuje się, że niektórzy z Nas  są też leniwi pod innym względem, a mianowicie nauki języka. Często posługują się tylko językiem ojczystym, który niestety nie jest popularny w innych krajach. Zamiast nauczyć się podstawowych zwrotów np. po angielsku, wolą mówić powoli i wyraźnie po polsku i myślą, że zostaną zrozumiani, a to wcale tak nie działa.

Pycha

Niektorzy z Nas będący na wakacjach uważają, że wtedy należy im się wszystko, bo „w końcu zapłacili”. Są wymagający i potrafią traktować obsługujących ich gości jak służących. Nie bez powodu się mówi, że „pycha jest matką wszystkich wad”. Wiele osób uważa, że rezydent jest od załatwiania wszystkiego i to najlepiej od razu. Zamiast zadzwonić do recepcji i zgłosić sprawę, to od razu dzwonią do rezydenta i wymagają, że będą oni dostępni 24/7.