TOP 3 śniadań, które przygotujesz w mniej niż 15 minut!

TOP 3 śniadań, które przygotujesz w mniej niż 15 minut!

Jak dobrze zacząć dzień? Oczywiście – od pysznego, pożywnego i zdrowego śniadania! Zabieranie się bez niego za codzienne obowiązki jest jak jazda niezatankowanym samochodem: szybko skończy Ci się paliwo i energia do działania. Często zdarza Ci się pomijać poranny posiłek z uwagi na brak czasu? Poznaj 3 najlepsze pomysły na szybkie i bardzo smaczne śniadania, które przygotujesz w mniej niż kwadrans – w sam raz dla zabieganych! 

1. Granola z jogurtem i owocami

 

To jedno z najszybszych, najprostszych, a przy tym i najsmaczniejszych śniadań, jakie istnieją. Jeśli tylko masz pod ręką wszystkie składniki, jego przygotowanie nie zajmuje więcej niż kilkadziesiąt sekund – wystarczy bowiem przełożyć je wszystkie do miseczki i… gotowe. Chrupiąca, słodka granola idealnie komponuje się z kremową konsystencją jogurtu, a owoce dodają całości soczystego, świeżego charakteru. Co ważne, taki zestaw dostarczy Ci wszystkich najważniejszych składników odżywczych, których Twój organizm potrzebuje o poranku. Zawiera bowiem w sporej ilości białko, węglowodany i błonnik, a także niezbędne witaminy i minerały.

 

Warto więc zadbać o to, by zawsze mieć w kuchni tych kilka prostych produktów. Masz tu zresztą dużą dowolność – czemu by więc nie poeksperymentować? Jogurt możesz czasem zamienić na skyr – to jego islandzki wariant o zwiększonej zawartości białka. Jeśli chodzi o owoce, świetnie sprawdzą się tu zarówno świeże owoce sezonowe, jak i owoce mrożone – np. maliny, truskawki czy wiśnie. Pamiętaj jednak, by wyjąć je z zamrażarki dzień wcześniej: dzięki temu zdążą rozmarznąć przez noc. Gotową granolę z powodzeniem kupisz w sklepie, ale jeśli masz wolny wieczór, możesz też przygotować jej domową wersję ze swoich ulubionych składników. Do bazy z płatków owsianych świetnie pasują np. wiórki kokosowe, migdały czy pestki dyni.

 

2. Omlet z mrożonymi owocami

 

Lubisz omlety, ale często wychodzą Ci zbyt płaskie i zbite? Sekret idealnego, puszystego omleta tkwi w odpowiednim przygotowaniu jajek. By osiągnąć satysfakcjonującą strukturę, ubij białka ze szczyptą soli na sztywną pianę i delikatnie połącz je z rozmieszanymi żółtkami. W międzyczasie pamiętaj o tym, by porządnie nagrzać patelnię – wysoka temperatura jest niezwykle ważna, by jajka odpowiednio się ścięły.

Na śniadanie proponujemy szybką i pełną smaków wersję omleta z owocami. Jak go przygotować? W połowie smażenia omletu – mniej więcej 2 minuty po przelaniu masy na patelnię – ułóż na wierzchu rozmrożone wcześniej ulubione owoce, np. maliny czy mieszankę owoców leśnych Proste Historie. Smaż dalej pod przykryciem przez ok. 3-4 minuty, aż Twój omlet przyjemnie się zarumieni. Na talerzu możesz dodatkowo okrasić go kleksem z jogurtu czy posypać cienką warstwą cukru pudru.

 

3. Wytrawne jajeczne muffinki z brokułem i żółtym serem

 

Na koniec – coś specjalnie dla amatorów śniadań na słono. Choć muffinki kojarzą nam się głównie ze słodkim deserem, w tej wersji okazują się ciekawą alternatywą dla omleta. Rozbite jajka należy rozmieszać ze startym żółtym serem i z obgotowanym wcześniej lekko brokułem, pokrojonym w mniejsze kawałki. W tym przepisie warto sięgnąć po brokuł mrożony, bo wystarczy wrzucić go do osolonej wrzącej wody na 3-4 minuty, by nieco zmiękł. Gotową masę jajeczną z serem i brokułem możesz doprawić według uznania przy użyciu swoich ulubionych przypraw – najlepiej podkręcić jej smak, dodając np. nieco chili lub oregano. Całość piecze się w kokilkach lub w foremkach na muffinki przez ok. 15 minut w temperaturze 180 st. C.

By zaoszczędzić czas o poranku, możesz przygotować brokułowe muffinki wieczorem dzień wcześniej, by rano tylko je podgrzać. Bez problemu przechowują się w lodówce przez 2-3 dni.

Agnieszka

Polecane