Pandemia koronawirusa zmieniła życie wielu ludzi. Musieliśmy się przystosować do nowej rzeczywistości, w której śmiertelne żniwo zbiera wirus z Wuhan. Niektóre branże gospodarki znacząco ucierpiały, inne natomiast dały radę odrobić straty. Większa część sprzedaży przeniosła się do Internetu, gdzie ludzie zaczęli robić zakupy online. Jedna z firm planuje na tym skorzystać jeszcze bardziej. Mowa tu o sklepie Empik, który planuje wprowadzić darmowe dostawy do paczkomatów.
E-commerce rośnie
Dział e-commerce oraz usługi cyfrowe znacząco się rozwinęły przez czas pandemii. Klienci zaczęli robić zakupy przez Internet, ponieważ zmniejszyło to ryzyko zachorowania na COVID-19, poprzez ograniczony kontakt z ludźmi. W związku z tym większość sklepów postanowiła rozwijać się właśnie w tym kierunku. Sieć sklepów Empik zaczęła modyfikować swój program lojalnościowy, aby mogło z niego skorzystać jeszcze więcej klientów. Mają zostać wprowadzone np. darmowe dostawy do Paczkomatów oraz innych punktów odbioru.
Program lojalnościowy
Program lojalnościowy Mój Empik rozpoczął się 5 lat temu. Przez ten czas znacząco się rozwinął i od tego czasu korzysta z niego już 5 mln osób. Dzięki temu mogą oni liczyć na specjalne zniżki w sklepach. Firma jednak postanowiła trochę ten program zmodyfikować. Od początku września nazywa się on już „Empik Premium Free”, a jego posiadacze mogą liczyć na dodatkowe zniżki i promocje. Mają oni też dostęp do wielu audiobooków oraz e-booków, jakie znajdują się w aplikacji Empik Go. W ramach tego programu lojalnościowego, klienci mają również możliwość darmowej dostawy zakupionych produktów ze sklepu internetowego Empik.com. Warunkiem jest jednak zrobienie jednorazowych zakupów za minimum 40 zł.
Stare założenia
Jak dotąd darmowa dostawa była możliwa przy zakupach powyżej 200 zł, a dostarczenie zakupów do paczkomatu kosztowało 7,99 zł. Najpopularniejszą formą odbioru zakupów był ich odbiór w sklepie, ponieważ forma ta była darmowa. Paczkomaty natomiast uplasowały się na drugim miejscu. Klienci, którzy mieli wykupiony program Empik Premium, mieli darmową dostawę, jednak przynależność do tego programu kosztowała 40 zł rocznie. W ramach niego klienci mogli liczyć na rabaty (15 proc. zniżki w sklepach stacjonarnych, do 20 proc. zniżki na Empik.com), darmowe dostawy (np. za pomocą kurierów) lub zwrot części środków wydanych za zakupy i dostęp do specjalnych ofert (np. Empik Foto lub Empik Music).
Nowe sklepy
Sklep Empik nie rozwija się tylko w wersji e-commerce, ale również stawia na stacjonarne sklepy. Pandemia sprawiła, że część z nich została zamknięta, jednak wiele z nich ponownie otwarto. Firma odnotowała znaczące spadki w stosunku do roku poprzedniego, ale powoli zaczyna odrabiać straty. W przyszłym roku firma planuje otworzyć 30 nowych salonów stacjonarnych oraz 10 internetowych salonów z artykułami papierniczymi.