Wraz z rozwojem technologii, rozwijają się również metody płatności za różne usługi i towary. Kiedyś główną metoda zapłaty była tylko gotówka. Jednak wraz z rozwojem Internetu i techniki dziś mamy przelewy oraz karty płatnicze.
Pierwsza metoda została bardzo dobrze przyjęta przez przedsiębiorców, druga natomiast przypadła do gustu całej reszcie. Coraz więcej sklepów posiada terminale, które umożliwiają zapłatę za zakupy w formie bezgotówkowej. Jest to wygodny sposób zarówno dla sprzedawców jak i klientów. Po każdej transakcji kasjer pyta nas czy potrzebujemy potwierdzenia i czy je dla nas wydrukować. Z przyzwyczajenia mówimy, że go nie potrzebujemy.
Warto jednak wiedzieć kiedy takie zaświadczenie będzie dla nas potrzebne i należy je wziąć. Dowiesz się tego z poniższego artykułu. Gdy transakcja przebiegła pomyślnie, wtedy faktycznie nie musimy brać potwierdzenia, które będzie nam tylko zaśmiecać portfel. Zdarzają się jednak sytuacje, kiedy bezwzględnie powinno poprosić się o wydruk tego dokumentu. Będzie on wtedy pokwitowaniem, na podstawie którego będzie można zweryfikować zaksięgowaną operację płatniczą na naszym koncie osobistym.
O wydruk potwierdzenia powinniśmy poprosić, w sytuacjach gdy:
– wystąpił problem z połączenia z bankiem
– podczas trwania transakcji została ona z nieznanych przyczyn anulowana
– płatność została odrzucona w wyniku błędu
– doszło do przerwania dostawy prądu w placówce sklepu, gdy akurat dokonywała się transakcja
– wystąpił inny bliżej nie znany błąd w czasie autoryzacji
W powyższych sytuacjach wydrukowane potwierdzenie będzie jedynym dowodem na dokonanie płatności. Może stać się tak, że kwota zostanie pobrana podwójnie z konta,a ten dokument pozwoli na odzyskanie bezpodstawnie pobranych pieniędzy.