Nigdy nie bierzesz potwierdzenia przy płatności kartą? To błąd!

Magdalena
Newsy
12.02.2019 14:20
Nigdy nie bierzesz potwierdzenia przy płatności kartą? To błąd!

W ostatnim czasie, coraz częściej w sklepach zdarza nam się płacić kartą. Transakcje gotówkowe już powoli przechodzą do lamusa i większość sklepów zaopatrzona jest w terminal dzięki, któremu za zakupy możemy płacić bezgotówkowo. Nie raz kasjerka pytała: „Czy drukować potwierdzenie?” Z doświadczenia wiemy, ze najczęstsza odpowiedź klientów brzmi „Nie”. Ale czy zawsze powinniśmy odmawiać drukowania potwierdzenia? Otóż nie!

Zdjęcie Nigdy nie bierzesz potwierdzenia przy płatności kartą? To błąd! #1

Dla większości klientów potwierdzenie transakcji jest zbędne. Tylko zaśmieca portfel, a dla ekologów jest to tylko marnowanie papieru, przez co ścinanych jest coraz więcej drzew. Jednak zdarzają się sytuację, w których taki kwitek będzie nam potrzebny, zatem powinniśmy go zabrać!

Bez potwierdzenia nie wychodź ze sklepu, wtedy gdy wystąpił problem z płatnością i nie udało się zrealizować transakcji za pierwszym razem. Często zdarza się, że mimo komunikatu wystąpienia błędu, pieniądze zostały pobrane z konta. W takim przypadku należy złożyć reklamacje do czego potrzebne nam będzie potwierdzenie, inaczej nie odzyskamy pieniędzy i za zakupy zapłacimy podwójnie.

Podobnie jest w przypadku, gdy za pierwszym razem transakcja zostanie odrzucona, zdarza się tak często gdy np. nie ma środków na koncie. Wtedy albo decydujemy się płacić gotówką albo inną kartą. W takiej sytuacji również powinniśmy wziąć potwierdzenie, bo może się okazać, że nastąpiła próba ściągnięcia pieniędzy z konta i po jego zasileniu zostaną one pobrane.

Zdjęcie Nigdy nie bierzesz potwierdzenia przy płatności kartą? To błąd! #2

Kolejną sytuacją, w której należy wziąć potwierdzenie jest problem w łączeniu z serwerem przez terminal. Wtedy przy dość długim oczekiwaniu na połączenie, płatność zostaje odrzucona albo przerwana. Chociaż pieniądze w tym przypadku nie powinny zostać pobrane, może się tak zdarzyć, że nasze konto się uszczupli.

Płacąc kartą za towar, który w przyszłości może być reklamowany lub oddawany, również powinniśmy zabrać ze sobą potwierdzenie. Tak jak paragon jest dowodem zakupu, który będzie potrzebny przy próbie reklamacji, czy zwrocie.