Każdy z nas uwielbia ładnie pachnieć. Zdarza się, że wydajemy na perfumy naprawdę dużo. Skąd jednak wynikają ceny tych produktów w różnych sklepach? Znany Youtuber przeprowadza dochodzenie.
Sephora, Douglas czy Notino – porównanie wybranych produktów
Bloger wziął pod lupę ceny produktów w trzech znanych sklepach: Sephora, Douglas i Notino. Wszystkie te sklepy odwiedził stacjonarnie. Różnice w cenach tych samych produktów okazują się zaskakująco wysokie.
Na perfumy marki Versace Dylan Blue Pour Homme 100 ml w Sephorze wydamy 395 zł, w Douglasie 398 zł, a w Notino 198 zł. Różnica między najtańszym a najdroższym sklepem wynosi aż 200 zł.
Podkład marki Dior Forever Skin Glow Foundation w Sephorze kosztuje 225 zł, w Douglasie również 255 zł, a w Noitno 215 zł. Różnica w cenie tego produktu okazuje się niewielka, jedynie 10 zł.
Szampon John Frieda Luxurious Volume Core Restore 250 ml w Sephorze i Douglasie ma tę samą cenę 39 zł, a w Notino 33,20 zł. Daje to różnicę 5,80 zł.
Perfumy Armani Si 100 ml w Sephorze i Douglas kosztują 575 zł, a w Notino 349 zł. Różnica w cenach to aż 226 zł.
Krem regenerujący dla mężczyzn Biotherm Homme Force Supreme Creme w Sephorze ma cenę 315 zł, w Douglasie 325 zł a w Notino 254 zł. Okazuje się, że wybierający odpowiedni sklep, na tym produkcie możemy zaoszczędzić 71 zł.
Krem do twarzy dla kobiet Lancome Visionary w Sephorze kosztuje 395 zł, w Douglasie 399 zł a w Notino 290 zł. Różnica w cenie to 109 zł.
Zdziwiony bloger szuka odpowiedzi na różnice w cenach w telefonicznym Centrum Obsługi Klienta.
Sephora
Pierwszy telefon wykonał do sklepu Sephora. W trakcie rozmowy bloger opowiada o tym, że chce zakupić perfumy, zdradza cenę tego produktu u konkurencji, po czym pyta rozmówcę, dlaczego to w ich sklepie powinien je kupić, skoro cena jest tak przeraźliwie wyższa. Pani w słuchawce odpowiada, że nie jest jej zadaniem namawiać klientów do zakupu i sugeruje, że być może konkurencyjny sklep robi wyprzedaż zapasów.
Douglas
Drugi telefon wykonał do sklepu Douglas. Również opowiada o tym, że jest zainteresowany kupnem perfum, po czym stwierdza, że te same perfumy w innym sklepie kosztują o wiele taniej. Pani w słuchawce nie jest w stanie odpowiedzieć na pytanie, skąd jest ta różnica. Po chwili rozmowy rozmówczyni delikatnie sugeruje, że być może tańszy produkt może oznaczać mniejszą trwałość zapachu.
Notino
Ostatni telefon, bloger postanowił wykonać do sklepu Notino, który cechuje się najmniejszymi cenami porównywanych produktów. Youtuber opowiada o cenach w konkurencji i pyta skąd wynikają równice. Przedstawicielka firmy Notino sugeruje, że pozostałe sklepy po prostu dają duże marże na produkty. Do tego opowiada, że firma Notino ma bardzo wiele sklepów w Europie i wykupuje o wiele więcej asortymentu od dostawców, przez co może liczyć na mniejsze ceny.