McDonald’s wprowadza w kuchni rewolucję – już nie zjesz Happy Meal’a z taką ilością kalorii!

Emila
Zdrowie
29.08.2019 17:20
McDonald’s wprowadza w kuchni rewolucję – już nie zjesz Happy Meal’a z taką ilością kalorii!

Restauracje McDonald’s słyną z szybkich, smacznych i mało zdrowych posiłków, które są wręcz kochane przez dzieci. Przyszedł jednak czas na zmiany i do 2022 roku wszystkie kuchnie McDonald’s będą miały zmieniony skład produktów! Happy Meal dla dzieci już nie będzie taki sam!

Zdjęcie McDonald’s wprowadza w kuchni rewolucję – już nie otrzymasz tego samego Happy Meal’a! #1

Zmiany żywieniowe

McDonald’s wprowadza zmiany w składnikach swoich produktów, aby najmłodsi klienci otrzymywali zdrowsze zestawy. Wraz z Alliance for Healtheir Generation w ramach programu „Polityka wsparcia rodzin” zestawy Happy Meal mają mieć ograniczoną ilość kalorii do 600 kcal.

Co więcej, produkty będą zawierać mniejszą ilość tłuszczy nasyconych (10% kcal), sody (650mg) oraz cukru (10% kcal). Zostanie wprowadzona również nowa porcja frytek specjalnie dla dzieci, czyli „kids size”, a do zestawu będzie można dobrać tylko wodę. Firma stara się również usunąć wszelkie możliwe konserwanty, barwniki i aromaty.

Promocja zdrowej żywności zaczęła się już wcześniej

Kilka lat temu McDonald’s Polska dołączył się do programu promowania zdrowej żywności oraz zwalczania otyłości i nadwagi u dzieci. W ramach tego programu reklamują głównie zdrowe produkty jak herbaty, owoce, warzywa, wody i soki. Do zestawów Happy Meal dodają jabłko, pomidorki lub mus owocowy zamiast zabawki.

Dorośli również są celem

Jako że w restauracjach McDonald’s najwięcej klientów stanowią rodziny, firma zatem stara się skupić również na dorosłych. W swoich ofertach stara się zachęcić do kupna owoców, warzyw, soków, wody oraz pełnoziarnistych, niskotłuszczowych i mlecznych produktów. W swoich reklamach również starają się umieszczać zdjęcia zdrowych produktów.

Zdjęcie McDonald’s wprowadza w kuchni rewolucję – już nie otrzymasz tego samego Happy Meal’a! #2

Na wszelkich możliwych reklamach – papierowe opakowania i serwetki, strony internetowe, aplikacje oraz inne miejsca reklam – zamieszczają informację na temat wartości odżywczych przeróżnych produktów, które można znaleźć w ich ofercie. W ten sposób chcą, aby klienci byli świadomi swoich wyborów i żeby mogli wybrać dla siebie najlepszą opcję.