WTOREK: HAMBURGERY Z BOCZNIAKÓW, KASZY I FASOLI

Agnieszka

Obiad

20.08.2019 8:03

WTOREK: HAMBURGERY Z BOCZNIAKÓW, KASZY I FASOLI

Hamburgery wegetariańskie i klasyczne Polecamy również inne przepisy na hamburgery wegetariańskie i nie tylko, np. przepis na najprotszy i najlepszy hamburger, wyróżniający się ciekawym sposobem smażenia, hamburgera z grzybów i soczewicy, przepis na idealnego hamburgera z dodatkiem stauta, zdrowe burgery Toma Kerridge’a. Składniki: 250 g boczniaków (2-3 szklanki posiekanych grzybów) Rozgrzej na patelni 3 łyżki oleju, kładź na nim burgery i smaż na dość ostrym ogniu 1-2 minuty z każdej strony. ½ puszki czerwonej fasoli ½ szklanki mąki pełnoziarnistej 1 łyżeczka suszonego tymianku ½ łyżeczki mielonej kolendry 2 łyżki posiekanej natki pietruszki 1 mała cebula drobno posiekana 1 starty ząbek czosnku Sól i pieprz do smaku Olej do smażenia 4 bułki hamburgerowe (według tego przepisu). Hamburgery razem z bułkami można przechowywać w lodówce przez 4 dni, szczelnie zapakowane w pojemniku. Jeśli mieszkasz w Warszawie, kupisz tu boczniaki i wszystkie warzywa potrzebne do przygotowania tego przepisu (i całego warzywnego menu na tydzień), z dostawą do domu. W naszym przepisie z kaszą jęczmienną i czerwoną fasolą smakują wprost genialnie: są aromatyczne, mają zwartą konsystencję i są bardzo sycące. Hamburgery razem z bułkami można też mrozić, trzeba je tylko szczelnie zapakować w woreczki do mrożenia. Grzybowe burgery z kaszą gryczaną i czerwoną fasolą są mięsiste, solidne, wyraziste w smaku. W przepisie do hamburgerów z boczniaków użyliśmy jajka jako spoiwa składników, ale można je pominąć. Łatwe Liczba porcji: 4 burgery Boczniaki – samo zdrowie Boczniaki, choć nie pachną jak grzyby leśne, biją je na głowę jeśli chodzi o wartości odżywcze. Zmiksuj w malakserze, albo przy pomocy ręcznego robota, ale nie na gładką masę – zostaw większe kawałki grzybów. Przed podaniem trzeba je podgrzać, razem z bułkami, w mikrofali. Proste do zrobienia jak bułka z masłem, bez wyrabiania, gotowe w 30-40 minut. Zrób to samo z odsączoną na sicie czerwoną fasolą. Mają mnóstwo białka, duże ilości wapnia, żelaza, magnezu, potasu, sodu i cynku, sporo nienasyconych kwasów tłuszczowych i witamin; komplet witamin z grupy B, witaminę C. Formuj z masy grzybowej grube burgery i obtaczaj w mące. Krok 2 Zdejmij grzyby z patelni i przełóż do misy malaksera lub do głębszej misy.

Po więcej informacji i kontakt z autorem zapraszamy pod adres: http://niedzielnykucharz.pl/wtorek-hamburgery-z-boczniakow-kaszy-i-fasoli/