Kiedy ćwiczyć, żeby schudnąć? Sprawdź czy Twoja pora jest odpowiednia!


                    Kiedy ćwiczyć, żeby schudnąć? Sprawdź czy Twoja pora jest odpowiednia!
28Mar

Mówi się, że każda pora na aktywność fizyczną jest dobra. Okazuje się, że niezupełnie jest to prawdą! Jeśli nie ćwiczysz w zgodzie ze swoim biologiczny,m zegarem, twój trening może okazać się nieprzyjemny i męczy. Niektórzy twierdzą, że może także prowadzić do problemów zdrowotnych. Sprawdź w jakich godzinach ćwiczyć by pozbyć się zbędnych kilogramów, poprawić wytrzymałość organizmu.

Ważne jest, by ćwiczyć regularnie.

Systematyczne ćwiczenia poprawiają ogólny stan zdrowia, zmniejszają ryzyko zawału, udaru, wpływają korzystnie na procesy myślenia i starzenia się skóry. Jednak, jeśli chcemy by trening przyniósł lepsze efekty, powinniśmy ćwiczyć o konkretnych porach.

Zdjęcie Kiedy ćwiczyć, żeby schudnąć? Sprawdź czy Twoja pora jest odpowiednia! #1

Poranek i przedpołudnie na odchudzanie

Osoby odchudzające się, powinny wybrać poranek lub przedpołudnie, jako najlepszą porę na ćwiczenia. Metabolizm o tej porze jest już mocno pobudzony, a ćwiczenia dodatkowo go podkręcą. Proces przemiany materii przyspiesza nie tylkow czasie treningu ,ale także na długo po nim, dzięki czemu spalamy więcej kalorii.

Ważne jest, by poranne treningi odbywały się na czczo.W "International Journal of Sports Medicine" zostały opublikowane badania, które wykazały, że podczas ćwiczenia na czczo, spalana zostaje większa ilość tkanki tłuszczowej.

Poranne ćwiczenia nie powinny być zbyt intensywne i długie. Jeśli decydujemy się na trening na czczo, wystarczający będzie 30 minutowy, wykonywany w umiarkowanym tempie. Po jego zakończeniu powinno zjeść się posiłek, bogaty w białko.Trening po lekkim śniadaniu może być natomiast dłuższy i intensywniejszy.

Zdjęcie Kiedy ćwiczyć, żeby schudnąć? Sprawdź czy Twoja pora jest odpowiednia! #2

Wczesne popołudnie na masę mięśniową

Badania wykazują, że nasze mięśnie są najmocniejsze około godziny 14. Nasze ciało jest już rozgrzane we wczesnych porach popołudniowych, przez co jakość ćwiczeń jest lepsza i przynoszą one największe efekty. Zmniejszamy w ten sposób ryzyko wystąpienia kontuzji w trakcie treningu i zakwasów po nim.

Zdjęcie Kiedy ćwiczyć, żeby schudnąć? Sprawdź czy Twoja pora jest odpowiednia! #3

Późne popołudnie na siłę

W godzinach 16-19 uruchamia się ponownie nasz metabolizm, badania wykazują że jest to szczyt wytrzymałości naszego organizmu. Siła naszych mięśni o tej porze zostaje uaktywniona kolejny raz, są rozgrzane, temperatura ciała najwyższa, a serce pompuje więcej krwi. Istotne dla osób wykonujących ćwiczenia na siłę jest to, że o tej porze również maleje ryzyko kontuzji. Dodatkowo ćwiczenie o późniejszych porach pomaga rozładować negatywne emocje, uwolnić się od stresu i wyciszyć.

Zdjęcie Kiedy ćwiczyć, żeby schudnąć? Sprawdź czy Twoja pora jest odpowiednia! #4

Nie martwmy się jednak, jeśli nie masz czasu na trening przed południem, a chcesz zrzucić parę kilo. Najważniejsza jest tutaj konsekwencja, jeśli systematycznie będziemy ćwiczyć wieczorami to również osiągniemy wytyczony cel!

następna inspiracja
Zobacz również:
następna inspiracja