Niedawno światło dziennie ujrzała informacja o kliencie Biedronki, który chciał złożyć reklamację. To, jak został potraktowany wywołało sporą burzę! Mężczyzna kupił młynek do kawy, który okazał się niesprawny. Potem było już tylko gorzej.
![]()
Niezadowolony klient postanowił opisać całą sytuację ze szczegółami na portalu Wykop.pl - LINK.
Młynek do kawy z promocji nie spełniał swojej funkcji. Nie mielił kawy, a jedynie ją rozdrabniał. Mężczyzna postanowił więc złożyć reklamację już następnego dnia. Spodziewał się wymiany produktu na działający lub zwrotu gotówki. Okazało się jednak zupełnie inaczej.
Klient musiał skorzystać z prawa gwarancji, a na odpowiedź czekał dwa tygodnie. Po tym czasie mężczyzna otrzymał informację, że młynek jest już naprawiony i czeka na odbiór. Nie zastanawiając się długo, klient odebrał swoją własność. Okazało się jednak, że i tym razem młynek po prostu nie działa.
Postanowił więc interweniować po raz kolejny i tym razem zgłosił żądanie reklamacyjne wypisując jasno wszystkie wady urządzenia. Zażądał też zwrotu gotówki. Jego pismo przez długi czas było jednak zupełnie ignorowane. Mężczyzna postanowił w dalszym ciągu nie odpuszczać i nie dał się zbyć milczeniem.
Poszedł do sklepu i zapytał wprost, na jakim etapie jest rozpatrywanie jego reklamacji. Jedna z pracownic sprawdziła informację w systemu i wręczyła mu kolejny młynek oznaczony jako „naprawiony towar”. Jak zapewne już się domyślacie – MŁYNEK NIE DZIAŁAŁ.
Klient jeszcze kilka razy próbował kontaktować się z Biurem Obsługi Klienta, jednak za każdym razem był zagłuszany formułkami o prawach klienta, itd.
Po tym wszystkim klient stracił już ochotę na dalsze dociekanie swoich praw.
Kiedy możemy składać reklamację?
UOKiK (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) jasno stwierdza, że:
"Jeżeli kupiony towar ma wadę, konsument może złożyć reklamację, w której określi swoje żądania dotyczące doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową(przez naprawę lub wymianę) lub zwrotu całości bądź części wpłaconych środków (przez obniżenie ceny czy odstąpienie od umowy). Jej podstawą może być rękojmia (zawsze) albo gwarancja (o ile została udzielona)."