Zobaczcie, jak Biedronka traktuje klientów składających reklamację!

Agnieszka
Newsy
05.03.2019 12:37
Zobaczcie, jak Biedronka traktuje klientów składających reklamację!

Niedawno światło dziennie ujrzała informacja o kliencie Biedronki, który chciał złożyć reklamację. To, jak został potraktowany wywołało sporą burzę! Mężczyzna kupił młynek do kawy, który okazał się niesprawny. Potem było już tylko gorzej.

Zdjęcie Zobaczcie, jak Biedronka traktuje klientów składających reklamację! #1

Niezadowolony klient postanowił opisać całą sytuację ze szczegółami na portalu Wykop.pl - LINK.

Młynek do kawy z promocji nie spełniał swojej funkcji. Nie mielił kawy, a jedynie ją rozdrabniał. Mężczyzna postanowił więc złożyć reklamację już następnego dnia. Spodziewał się wymiany produktu na działający lub zwrotu gotówki. Okazało się jednak zupełnie inaczej.

Klient musiał skorzystać z prawa gwarancji, a na odpowiedź czekał dwa tygodnie. Po tym czasie mężczyzna otrzymał informację, że młynek jest już naprawiony i czeka na odbiór. Nie zastanawiając się długo, klient odebrał swoją własność. Okazało się jednak, że i tym razem młynek po prostu nie działa.

Postanowił więc interweniować po raz kolejny i tym razem zgłosił żądanie reklamacyjne wypisując jasno wszystkie wady urządzenia. Zażądał też zwrotu gotówki. Jego pismo przez długi czas było jednak zupełnie ignorowane. Mężczyzna postanowił w dalszym ciągu nie odpuszczać i nie dał się zbyć milczeniem.

Poszedł do sklepu i zapytał wprost, na jakim etapie jest rozpatrywanie jego reklamacji. Jedna z pracownic sprawdziła informację w systemu i wręczyła mu kolejny młynek oznaczony jako „naprawiony towar”. Jak zapewne już się domyślacie – MŁYNEK NIE DZIAŁAŁ.

Zdjęcie Zobaczcie, jak Biedronka traktuje klientów składających reklamację! #2

Klient jeszcze kilka razy próbował kontaktować się z Biurem Obsługi Klienta, jednak za każdym razem był zagłuszany formułkami o prawach klienta, itd.

Po tym wszystkim klient stracił już ochotę na dalsze dociekanie swoich praw.

Kiedy możemy składać reklamację?

UOKiK (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) jasno stwierdza, że:

"Jeżeli kupiony towar ma wadę, konsument może złożyć reklamację, w której określi swoje żądania dotyczące doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową(przez naprawę lub wymianę) lub zwrotu całości bądź części wpłaconych środków (przez obniżenie ceny czy odstąpienie od umowy). Jej podstawą może być rękojmia (zawsze) albo gwarancja (o ile została udzielona)."