Sprawdź co biały cukier robi z Twoim organizmem


                    Sprawdź co biały cukier robi z Twoim organizmem
23Sie

Chyba każdy z nas wie, że cukier nie jest zdrowy.

Niestety, nie każdy potrafi z niego zrezygnować lub w znacznym stopniu ograniczyć go.

Większość z nas każdego dnia spożywa bardzo duże ilości cukru i nie chodzi tutaj o słodzenie kawy czy herbaty, ale o spożywanie produktów słodzonych, a także picie słodkich napojów.

Statystyki pokazują, że w ciągu roku średnio na osobę przypada konsumpcja aż 50 kg białego cukru.

Zdjęcie Sprawdź co biały cukier robi z Twoim organizmem #1

Cukier możemy podzielić na kilka rodzajów.

FRUKTOZA – jest to cukier, który pochodzi z owoców.

SACHAROZA – to cukier produkowany z buraków cukrowych i z trzciny cukrowej.

GLUKOZA – to cukier występujący wraz z innymi cukrami w warzywach i owocach.

DEKSTROZA – jest cukrem prostym, który jest wydobywany syntetycznie ze skrobi.

MALTOZA – to cukier pochodzący ze słodu.

LAKTOZA – to tzw. cukier mleczny.

JAK CUKIER DZIAŁA NA NASZ ORGANIZM?

Zdjęcie Sprawdź co biały cukier robi z Twoim organizmem #2

Cukier i jego nadmierne spożywanie może nam przynieść wiele przykrych konsekwencji zdrowotnych.

Oto kilka z nich:

  • sprzyja próchnicy,
  • obniża odporność,
  • powoduje otyłość,
  • ma zły wpływ na nerki,
  • uzależnia,
  • powoduje depresję,
  • sprzyja schizofrenii,
  • powoduje zawroty głowy i migreny,
  • rozregulowuje gospodarkę hormonalną,
  • podnosi poziom cholesterolu,
  • zwiększa ryzyko zawału,
  • zwiększa ryzyko chorób nowotworowych,
  • osłabia wzrok,
  • przyspiesza proces starzenia się skóry,
  • zwiększa ryzyko wystąpienia cukrzycy typu 2,
  • powoduje wypadanie włosów.
Zdjęcie Sprawdź co biały cukier robi z Twoim organizmem #3

Jaki widzicie powyżej, cukier może wywołać niemałe spustoszenie w naszym organizmie.

Dlatego bardzo ważne jest ograniczenie jego spożycia.

Warto także poznać zdrowsze zamienniki białego cukru.

STEWIA – jest kilkaset razy słodsza od cukru. Praktycznie nie ma kalorii.

Trzeba jednak nauczyć się jej używać bo można naprawdę przesłodzić.

Dosłownie szczypta stewii to 1 łyżeczka białego cukru.

Jeżeli chcesz użyć jej do przepisów to pamiętaj, że 7 łyżeczek stewii to 1 szklanka cukru.

SYROP Z AGAWY – ma ciekawy karmelowy posmak.

MIÓD – stosowany od setek lat. Zawiera mnóstwo witamin, antyoksydanty, cenne witaminy oraz białko.

SYROP KLONOWY – jest polecany osobom będącym na diecie. Jest mniej kaloryczny niż miód. Ma właściwości bakteriobójcze i przeciwzapalne.

KSYLITOL – jest pozyskiwany z kory brzozowej. Nie powoduje nagłego wzrostu glukozy we krwi.

Zdjęcie Sprawdź co biały cukier robi z Twoim organizmem #4

Jeżeli chcesz poprawić stan swojego zdrowia to spróbuj chociaż na miesiąc zrezygnować ze wszystkich słodyczy, napojów gazowanych, soków z kartonu, ciast.

Jeżeli słodzisz kawę czy herbatę to przestań to robić.

Już po kilku dniach poczujesz ogromną różnicę jeżeli chodzi o samopoczucie.

Dodatkowo obwód Twojego pasa zmniejszy się.

Po miesiącu odstawienia cukru możesz spodziewać się samych korzyści.

Zdjęcie Sprawdź co biały cukier robi z Twoim organizmem #5

KONIEC PODJADANIA

Pamiętaj, że słodkie przekąski napędzają apetyt.

Jeżeli Twoje posiłki będą zbilansowane, a Ty odstawisz cukier to ustabilizuje się poziom cukru we krwi, a Ty nie będziesz miała ochoty na podjadanie.

WIĘCEJ ENERGII

Spożywanie produktów o wysokiej zawartości cukru powoduje nagły skok energii, a następnie szybki jej spadek.

To właśnie przez to robimy się senni i rozkojarzeni.

Pamiętaj, że stabilny poziom cukru we krwi oznacza, że energia będzie się utrzymywać na stałym poziomie.

MNIEJSZY OBWÓD W PASIE

To, że odrzucisz cukier spowoduje, że zaczniesz chudnąć, ale i nie tylko.

Twoje jelita zaczną się oczyszczać ze złogów co spowoduje, że zmniejszą swoją objętość.

Pamiętaj, że cukier utrudnia trawienie, a także powoduje gromadzenie się zanieczyszczeń w jelitach.

ŁADNIEJSZA SKÓRA

Cukier ma zły wpływ na kolagen i elastyczność skóry.

Odstawiając cukier wspomożesz produkcję kolagenu i elastyny, czyli właśnie głównych substancji odpowiadających za jędrność skóry.

LEPSZY SEN

Pamiętaj, że nadmiar cukru we krwi ma negatywny wpływ na sen.

Przez częste, nagłe skoki cukru w ciągu dnia, nie wysypiamy się w nocy.

następna inspiracja
Zobacz również:
następna inspiracja