Rodzaje chleba – który będzie najzdrowszy dla ciebie?

Rodzaje chleba – który będzie najzdrowszy dla ciebie?
02Sie

Chleb dla wielu osób jest podstawowym produktem spożywczym. Zazwyczaj jemy go w porze śniadania, lunchu oraz kolacji. Warto więc wiedzieć, ze chleb chlebowi nierówny. Skoro jemy coś codziennie, powinniśmy zadbać o to, aby produkt ten dostarczał nam samych korzyści.

Zdjęcie Rodzaje chleba – który będzie najzdrowszy dla ciebie? #1

Chleb jest doskonałym źródłem błonnika, witamin i węglowodanów. Jednak większość jego odmian posiada minimalną ilość tych zalet.

Których chleb jest najzdrowszy?

Za najzdrowszy chleb uchodzi chleb ciemny. Zrobiony z pełnoziarnistej mąki chleb będzie zawierał sporo białka i cennych dla zdrowia witamin i minerałów. Producenci doskonale zdają sobie sprawę z popytu na ciemny chleb, dlatego często nas oszukują. Jak więc rozpoznać dobrej jakości ciemne pieczywo?

Waga

Im cięższy chleb, tym z lepszej jakości mąki został zrobiony. Jeśli masz w dłoni duży bochenek chleba, jednak jego waga jest nieproporcjonalnie mała, to prawdopodobnie zrobiony jest on z słabej jakości mąki pszennej.

Kolor

Kolor ciemnego pieczywa na powierzchni często się różni. Zależy to od długości wypiekania i dodatków. Jednak po rozkrojeniu takiego chleba powinien być on w środku szary, a nie brązowy lub beżowy. Brązowy kolor chleba w środku może świadczyć o tym, że ten produkt tylko udaje ciemne pieczywo i zostały do niego dodane barwniki.

Zdjęcie Rodzaje chleba – który będzie najzdrowszy dla ciebie? #2

Ziarna

Pieczywo z ziarnami jest dużo zdrowsze niż pieczywo pozbawione pestek. Ziarna słonecznika, sezamu i inne pestki zawierają cenne białko, zdrowe kwasy tłuszczowe i mnóstwo witamin. Jednak często trafiamy na pieczywo, które posypane jest nimi tylko z wierzchu, a w środku zupełnie brak jest ziaren. Nie możesz rozkroić chleba w piekarni, aby to sprawdzić. Możesz jednak zapamiętać markę chleba i więcej po niego nie sięgać.

Ciemne pieczywo jednak nie jest dla każdego

Zdrowe, pełne ziaren i błonnika pieczywo, nie każdemu służy.

Pieczywo pełnoziarniste z dużą ilością ziarenek jest o wiele bardziej kaloryczne. 4 kromki chleba pszennego bez ziaren to 1 kromka chleba pełnoziarnistego z ziarnami. Musisz o tym pamiętać, jeśli jesteś na diecie.

Błonnik zawarty w ciemnych chlebie doskonale pływa na cały organizm. Oczyszcza jelita, wzmacnia odporność i obniża cholesterol. Jednak taka ilość błonnika niewskazana jest dla osób zmagających się z refluksem żołądka, chorobą dwunastnicy, czy zapaleniem jelit. Dla osób cierpiących na te dolegliwości najlepszym wyborem będzie jednak pieczywo białe.

następna inspiracja
Zobacz również:
Zobacz również:
loading...
następna inspiracja