Jakie mięśnie pracują, kiedy ćwiczymy na rowerku treningowym?

Jakie mięśnie pracują, kiedy ćwiczymy na rowerku treningowym?

Każdy wie, że jazda na rowerku treningowym ma wiele zalet, jednak nie każdy wie jakie mięśnie ćwiczymy podczas takiej jazdy. Dzisiaj dowiecie się jakie są dwa powody jazdy na rowerku trenigowym oraz jakie mięśnie ćwiczymy podczas jazdy na rowerze.

Jazda na rowerku treningowym wykonywana jest przeważnie z dwóch powodów, pierwszy w celu zwiększenia sprawności organizmu oraz w celu poprawienia kondycji. Drugi powód to chęć zgubienia zalegającej tkanki tłuszczowej podskórnej i wymodelowaniu ciała. Jak więc widać jazda na rowerze jest dobrym ćwiczeniem, dzięki któremu wyrzeźbimy naszą sylwetkę. W zależności od tego, jakie efekty chcemy uzyskać, wykonujemy trening o małej, czy też o średniej, a nawet wysokiej intensywności. Trening aerobowy, czyli trening umiarkowany na rowerze stosuje się dla poprawy ogólnej wydajności organizmu. Trening ten wykorzystujemy szczególnie podczas odchudzania.

Ćwicząc na rowerze, najbardziej pracują mięśnie nóg, wiele osób obawia się, że po treningu mogą być one bardzo rozbudowane. Warto wiedzieć, że kolarze nie tylko jeżdżą na rowerze, ale także w inny sposób wzmacniają mięśnie nóg, dlatego też ich mięśnie są tak rozbudowane.


Zdjęcie Jakie mięśnie pracują, kiedy ćwiczymy na rowerku treningowym? #1
źródło: Hop-Sport.pl

W trakcie jazdy na rowerze pracują przede wszystkim trzy partie mięśni:

  • Mięśnie brzucha
  • Mięśnie pośladków
  • Mięsień dwugłowy i czwrorogłowy ud – będą one wzmocnione, ujędrnione
  • Mięśnie łydki – mięśnie łydek będą ujędrnione i wzmocnione

Całe nogi, będą ogólnie wysmuklone, mało intensywny trening nie sprawi, że będą one za bardzo rozbudowane. Efektem regularnego treningu są także jędrne pośladki oraz płaski brzuch.

Pamiętajmy, że żadne ćwiczenia nie dadzą efektu, jeżeli nie będą połączone z niskokaloryczną dietą. Jeżeli będziemy odżywiać się nie zdrowo, nasze mięśnie ukryją się pod warstwą tłuszczu i na nic będą nawet najintensywniejsze ćwiczenia.

Polecane