Zdrowe słodkości - domowe sezamki z dwóch składników

Fit

16.09.2016 16:14

Zdrowe słodkości - domowe sezamki z dwóch składników

Chętnie je poznam i przetestuję ;) Będzie nam także bardzo, bardzo miło, jeśli polubisz naszą stronę na Facebooku/zaobserwujesz na Instagramie/Google+ ;) Sezam powinniśmy spożywać ze względu na obecność w nim fitosteroli, które dzięki zmniejszaniu poziomu złego cholesterolu obniżają ryzyko miażdżycy. Dziś chciałabym przedstawić Wam przepis na domowe sezamki, które smakują o wiele lepiej niż te ze sklepu! Być może będzie ona zbyt twarda do formowania kulek, ale wtedy wystarczy, że włożysz naczynie na chwilę do wrzącej wody. Zawiera także sesamolinę obniżającą ciśnienie i stres oksydacyjny oraz dużo, dużo wapnia (więcej niż mleko), witaminę A, E, z grupy B, żelazo, cynk... Zawsze miałam problem z prażeniem ziaren sezamu na patelni - przez moją nieuwagę wychodziły gorzkie. Ostatnio niezłą popularnością cieszył się mój przepis na fit batoniki bounty. Dopiero wtedy formuj kuleczki lub batoniki (jeśli masa się trochę klei, zwilż lekko dłonie zimną wodą). Tak wiem, w kółko to powtarzam przy każdym przepisie, ale co poradzić, jeśli to prawda ;) Od jakiegoś czasu o wiele bardziej wolę robić domowe słodycze-przekąski niż piec ciasta czy ciasteczka. Kocham wszelakie kulki mocy oraz zdrowe własnoręcznie robione odpowiedniki popularnych na rynku batoników. Sezam ma niski indeks glikemiczny. - 200g sezamu - 3 łyżki miodu Przygotowanie: Miód rozpuść i podgrzej w rondelku.

Po więcej informacji i kontakt z autorem zapraszamy pod adres: http://ekocozy.blogspot.com/2016/09/zdrowe-sodkosci-domowe-sezamki-z-dwoch.html