RegioJet podbija polską kolej! Nowe trasy i bilety za 9 zł już od grudnia

Justyna
Biznes i finanse
08.10.2025 20:17
RegioJet podbija polską kolej! Nowe trasy i bilety za 9 zł już od grudnia

Czeski przewoźnik RegioJet nie zwalnia tempa. Po wrześniowym debiucie na trasie Kraków–Warszawa, firma zapowiedziała ekspansję na całą Polskę. Już od 14 grudnia 2025 roku ruszą nowe połączenia kolejowe – zarówno krajowe, jak i międzynarodowe. A to dopiero początek. W planach są trasy do Berlina, Wiednia i Pragi, a bilety startują już od 9 złotych.

Cztery klasy podróży i bilety od 9 zł

RegioJet wprowadza na polski rynek cztery klasy podróży, oferując pasażerom różne poziomy komfortu – od ekonomicznego Low Cost aż po klasę Business z luksusowymi fotelami i szerokim wyborem napojów.

Najtańsze bilety na trasie Kraków–Warszawa są już dostępne w promocyjnej cenie od 9 zł – promocja obowiązuje do 13 grudnia 2025 r. Po tej dacie ceny również mają być konkurencyjne – np. 29 zł za klasę Standard czy 49 zł za Relax.

Nowe krajowe połączenia od grudnia 2025 r.

Od 14 grudnia 2025 RegioJet uruchamia regularne kursy między głównymi miastami w Polsce. W siatce pojawią się m.in.:

  • Warszawa – Poznań

  • Kraków – Warszawa – Gdynia

  • Warszawa – Ostrawa – Praga

Tym samym przewoźnik rzuca wyzwanie PKP Intercity, oferując nie tylko konkurencyjne ceny, ale też nowoczesną obsługę pasażerów i wyższy komfort podróży.

Ekspansja międzynarodowa: do Berlina, Wiednia i Pragi

To jednak nie koniec. RegioJet otrzymał już zgodę Urzędu Transportu Kolejowego na uruchomienie kolejnych 11 tras, które zostaną wprowadzone od grudnia 2026 roku. Wśród nich znalazły się m.in.:

  • Warszawa – Poznań – Berlin

  • Warszawa – Poznań – Wrocław

  • Warszawa – Poznań – Szczecin

  • Gdynia – Warszawa – Katowice – Ostrawa – Wiedeń

  • Przemyśl – Kraków – Ostrawa – Praga

Każde z połączeń będzie realizowane nowoczesnymi składami z wagonami 6–10 członowymi oraz lokomotywami Traxx lub Vectron.

RegioJet podbija trasę Warszawa–Poznań

Dzięki nowym trasom czeski przewoźnik praktycznie podwoi liczbę połączeń na trasie Warszawa–Poznań. Do końca 2026 roku będzie tam kursować aż 16 par pociągów RegioJet dziennie. Dla pasażerów oznacza to częstsze i tańsze przejazdy, a dla rynku – koniec monopolu PKP Intercity.

Zatrudnienie w Polsce i nowe kasy biletowe

W związku z rozwojem siatki połączeń, RegioJet buduje zaplecze kadrowe w Polsce. Zespół ma liczyć nawet do 500 osób, w tym:

  • maszynistów

  • kierowników pociągów

  • stewardów i baristów

Firma planuje też otwarcie własnych kas biletowych na dworcach w Warszawie, Krakowie i Poznaniu, a także instalację automatów biletowych, po uzyskaniu zgody od PKP S.A.

RegioJet rzuca rękawicę PKP Intercity

Jeszcze niedawno RegioJet testował swoje pierwsze połączenia w Polsce. Dziś mówi otwarcie o ambicjach zostania liderem przewozów pasażerskich między głównymi miastami. Oferuje nie tylko tańsze bilety, ale też wyższy standard podróży, kilka klas serwisowych i przemyślaną siatkę połączeń. To wyraźny sygnał: polska kolej wchodzi w nową erę konkurencji.