Cenowa batalia pomiędzy Biedronką i Lidlem już dawna toczy się nie tylko na sklepowych bilbordach i reklamach, ale także w sądzie. Właśnie zapadł pierwszy wyrok w tej sprawie. Biedronka triumfuje i chwali się wygraną.
Walka cenowa Lidla i Biedronki
Lidl i Biedronka od dawna “biją się” o miano sieci sklepów z najniższymi cenami. Obie marki nawzajem wbijają sobie szpilki w reklamach i na bilbordach.
Klientów zazwyczaj takie przekomarzanie rozbawia, bo marketingowcy obu sklepów wspinają się na wyżyny kreatywności starając się dopiec konkurentowi.
W pewnym momencie Lidl uznał jednak, że Biedronka poszła o krok za daleko. Na bilbordach Biedronka umieściła bowiem hasło "Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl", co zdaniem Lidla było niezgodne z prawdą i wykraczające poza zgodne z prawem zasady reklamy.
Lidl pozwał Biedronkę
Z tego względu Lidl postanowił zgłosić sprawę do sądu. W związku z postępowaniem koniec lutego komornik sądowy zaczął zajmować plakaty, w których sieć sklepów Biedronka chwali się, że jest tańsza od Lidla.
Teraz jednak jest nowe postanowienie. Jak donosi “Fakt”, 20 listopada Sąd Apelacyjny w Warszawie zdecydował w sprawie zabezpieczenia do czasu procesu, że tablice Biedronki nie zostaną zajęte przez komornika.
Sprawa billboardów była dla nas od początku jasna. Teraz Sąd Apelacyjny w Warszawie podzielił nasze zdanie, oddalając wniosek naszej konkurencji o zajęciu kilkudziesięciu nośników. Co ważne, postanowienie sądu jest niezaskarżalne, a jego decyzja prawomocna - mówi "Faktowi" Konrad Nafalski, starszy menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka.
Nie rozstrzygnięto, kto miał rację
Warto zaznaczyć, że wydając to postanowienie, Sąd nie rozstrzygnął, kto ma rację i która sieć sklepów ma niższe ceny. Postanowienie dotyczyło jedynie kwestii pozostawienia tablic z reklamą, a sprawa toczy się nadal.
- Aktualnie w Sądzie Okręgowym w Warszawie trwa spór sądowy z powództwa Lidl przeciwko Biedronce. Jest formalnie w początkowym stadium i nie ma tu jeszcze wyroku - informuje z kolei Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska, również w rozmowie z “Faktem”.