Szok cenowy w sklepach! Ostra rywalizacja, która zaskakuje klientów!

Agnieszka
Newsy
23.02.2024 8:42
Szok cenowy w sklepach! Ostra rywalizacja, która zaskakuje klientów!

Dwa największe dyskonty w Polsce - Lidl i Biedronka są obecnie w istotnej wojnie cenowej. Rywalizacja zaczęła się już jakiś czas temu, wtedy jeszcze dość niewinnie. Teraz obie sieci na każdym kroku próbują przebić ceny swojego konkurenta. 

Od czego się zaczęło?

Rywalizacja cenowa Lidla i Biedronki trwa od kilku miesięcy, jednak przybrała na sile w styczniu tego roku. Zaczęło się od tego, że Biedronka zrobiła kampanię reklamową informującą o tym, że obniżyła ceny 60 produktów.

Na to odpowiedział Lidl - obniżając ceny 300 produktów. Biedronka poszła więc za ciosem i do pulę produktów promocyjnych poszerzyła aż do 360.

Niedługo później Biedronka wystartowała z głośną i kontrowersyjną kampanią sms-ową. Polacy dostawali od Biedronki wiadomości o promocjach, w których jawnie wymieniany był Lidl jako sklep, w którym jest drożej.

Dyskont prześcigają się w obniżkach. Ceny szokują 

Pomimo ciszy w reklamach, walka nadal trwa, ale teraz już na półkach sklepowych. Zarówno w Lidlu jak i w Biedronce ser gouda w czwartek był przeceniony niemal o 50%.

Zupełnie nierynkowe ceny w obu dyskontach mają też marki własne (serki Pilos w Lidlu) i warzywa (np. marchewka w Biedronce).

Oprócz najbardziej podstawowych produktów, na które sklepy przygotowały promocję, jest też jeszcze jeden wyrób, którego cena została radykalnie obniżona - wódka.

Niedorzeczna cena wódki wzbudza kontrowersje

Dyskont zaczęły się prześcigać się w cenach wódki. Pół litra tego alkoholu pewnych marek zapłacimy poniżej 10 zł. Natomiast piwo jednej marki kosztuje nieco ponad 1 zł. Jak łatwo się domyślać, obniżki cen produktów alkoholowych dla wielu są kontrowersyjne, biorąc pod uwagę walkę z promowaniem alkoholu w przestrzeni publicznej.

"Wojna cenowa między Lidlem a Biedrą będzie kosztowała życie setek osób. Takie promocje są w świetle prawa przestępstwem. Apeluje do Adama Bodnara o podjęcie natychmiastowych działań i zabezpieczenie zysków z przestępstw popełnianych przez te korporacje" - skomentował na platformie X Jan Śpiewak, który walczy z nielegalnym promowaniem alkoholu w przestrzeni publicznej. 

Zdjęcie Szok cenowy w sklepach! Ostra rywalizacja, która zaskakuje klientów! #1
Źródło: X/Jan Śpiewak

 

Kluczowe Punkty
  • Lidl i Biedronka są w intensywnej wojnie cenowej.
  • Konflikt zaczął się od kampanii reklamowej Biedronki, która obniżyła ceny 60 produktów.
  • Lidl odpowiedział obniżając ceny 300 produktów, a Biedronka poszerzyła swoją pulę produktów promocyjnych do 360.
  • Kontrowersja wybuchła, gdy Biedronka rozpoczęła kampanię sms-ową, w której porównywała swoje ceny do tych w Lidlu.
  • Oba dyskonty obniżyły ceny swoich produktów niemal o 50%, a także oferują nierynkowe ceny na marki własne i warzywa.
  • Cena wódki została również radykalnie obniżona, co wywołało kontrowersje ze względu na walkę z promowaniem alkoholu w przestrzeni publicznej.
Zostań z nami
Pobierz naszą aplikację mobilną