Polska już wkrótce powita nowego gracza na rynku handlowym. Malezyjski gigant MR D.I.Y. ogłosił swoje plany otwarcia pierwszych sklepów w naszym kraju. Wiadomo już, że placówki pojawią się w galeriach handlowych w Krakowie, Zabrzu oraz Piotrkowie Trybunalskim. W planach jest uruchomienie jeszcze trzech innych lokalizacji.
Szeroki asortyment i marki własne
MR D.I.Y. to sieć specjalizująca się w artykułach gospodarstwa domowego, oferująca szeroki asortyment produktów, od wyposażenia wnętrz, przez sprzęt elektryczny i papierniczy, aż po sprzęt sportowy i narzędzia do majsterkowania. W typowych sklepach sieci, które zajmują powierzchnię co najmniej 900 metrów kwadratowych, klienci mogą wybierać spośród ponad 20 tysięcy różnych produktów, w tym także biżuterii i kosmetyków. Warto dodać, że większość oferowanych towarów to marki własne, co odróżnia MR D.I.Y. od konkurencji, która często bazuje na znanych markach zewnętrznych.
Przygotowania do ekspansji w Polsce
Na początku 2024 roku oficjalnie ogłoszono wejście MR D.I.Y. na polski rynek, chociaż pierwsze informacje na ten temat pojawiły się już w 2023 roku, kiedy to dyrektor operacyjny sieci, Leo Gan, odwiedził Polskę w ramach podróży służbowej i wyraził nadzieję na dynamiczny rozwój działalności w naszym kraju. Niedługo potem, firma zarejestrowała spółkę w Polsce i wynajęła prawie 5 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni w parku logistycznym Hillwood Zgierz I, co potwierdziło jej plany ekspansji.
Portal wiadomoscihandlowe.pl donosi, że nowe placówki będą zlokalizowane w galeriach handlowych, takich jak Galeria Bronowice w Krakowie, centrum handlowe Platan w Zabrzu oraz Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim. Według raportu z 2023 roku, firma planuje uruchomić sześć sklepów w naszym kraju.
Globalna obecność i rosnące przychody
MR D.I.Y., założona w 2005 roku, ma obecnie ponad 3,5 tysiąca sklepów w 12 krajach, takich jak Malezja, Tajlandia, Brunei, Indonezja, Indie czy Wietnam, a także od niedawna w Europie – w Hiszpanii (24 sklepy) i Turcji (113 sklepów). Warto zaznaczyć, że w 2023 roku przychody firmy osiągnęły 4,4 miliarda ringgitów (około 3,95 miliarda złotych), co oznacza wzrost o 9,4% w porównaniu z rokiem poprzednim, a zysk netto wyniósł 561 milionów ringgitów (około 500 milionów złotych), co stanowiło wzrost o 18,5% rok do roku.
Strategia rozwoju na rynku europejskim
Ekspansja MR D.I.Y. na polski rynek jest częścią strategii firmy, która dąży do umocnienia swojej pozycji w Europie, a Polska, jako jeden z pierwszych rynków, ma odegrać kluczową rolę w realizacji tych planów.