Na polski rynek drogerii kosmetycznych wkroczył konkurent dla Rossmanna. Sieć otworzyła kolejny sklep i nie zwalnia tempa.
Drogerie Dm nie zwalniają tempa
Drogerie Dm są obecne w Polsce od 2022 roku. Pod koniec września 2024 roku została otwarta 38. drogeria Dm w naszym kraju. Placówka mieści się w CH Łopuszańska 22. Lokal ma około 400 metrów kwadratowych. Przedstawiciele sieci podkreślili podczas otwarcia, że wejście DM do stolicy Polski to wielki dzień. Zaznaczyli, że DM jest dyskontującą drogerią ale nie dyskontem.
Do sprawy odniósł się Markus Trojansky, dyrektor zarządzający DM w Polsce. Mężczyzna zakomunikował, że do końca 2024 roku sieć planuje mieć otwartych 50 drogerii w naszym kraju. Dyrektor powiedział, że obecnym celem firmy jest otwieranie kolejnych placówek w centralnej Polsce.
Pod koniec 2024 roku ma zostać otwarta drogeria Dm w centrum handlowym Targówek.
Marcin Detko, który jest odpowiedzialny za ekspansję w Polsce powiedział, że firma rozrasta się bardzo szybko i nie zwalnia tempa.
Dyskontowe, trwałe ceny
Hubert Iwanowski, który jest odpowiedzialny za obszar marketingu i zakupów uważa, że sieć Dm ma najbardziej dyskontowe ceny, które są trwałe. Podkreśla, że sieć dysponuje bogactwem marek własnych. Mężczyzna zakomunikował, że sieć Dm posiada ich 2 razy więcej od niemieckiego konkurenta.
Mężczyzna stwierdził, że na polskim rynku potrzeba innych sieci niż Hebe, czy Rossmann. Uważa, że klienci potrzebują świeżości, a nie powielania już istniejących sieci.
Klienci mogą robić też zakupy online
Przypomnijmy, że sieć dm uruchomiła w Polsce sklep internetowy oraz aplikację.
Dm szuka nowych lokalizacji
Z związku ze sporym zainteresowaniem klientów, sieć poszukuje nowych lokalizacji. Wśród wymagań marki jest powierzchnia 600 mkw. Ponadto preferowane są miejscówki w parkach i centrach handlowych.
Ponad 4 tysiące punktów sprzedaży
Drogeria DM (Drogerie Markt) to jedna z największych sieci drogeryjnych w Europie, znana z szerokiej oferty kosmetyków, produktów pielęgnacyjnych, ekologicznych, oraz artykułów gospodarstwa domowego. Drogerie DM działają w ponad 4 tysiącach punktów sprzedaży w Europie, zatrudniając ponad 79 tysięcy pracowników. W roku obrotowym 2022/2023, firma osiągnęła łączne przychody w wysokości 15,9 miliarda euro w 14 krajach europejskich. W samych Niemczech około 51 tysięcy pracowników przyczyniło się do wygenerowania sprzedaży na poziomie 11,4 miliarda euro.
DM jest ceniona za wysoką jakość własnych marek (takich jak Balea, Alverde czy Denkmit), często oferujących produkty naturalne i ekologiczne w konkurencyjnych cenach.
Sklepy Dm w Polsce
Zakupy możemy zrobić między innymi w:
- dm Baranów (woj. Wielkopolskie),
- dm Grodzisk Wielkopolski (woj. wielkopolskie),
- dm Legnica (woj. Dolnośląskie),
- dm Ropczyce (woj. Podkarpackie),
- dm Zaręba (woj. Dolnośląskie),
- dm Chrzanów (woj. Małopolskie),
- dm Jelenia Góra (woj. Dolnośląskie),
- dm Leszno (woj. Wielkopolskie),
- dm Tarnów (woj. Małopolskie),
- dm Żory (woj. Śląskie),
- dm Gogolin (woj. Opolskie),
- dm Myślenice (woj. Małopolskie),
- dm Wodzisław Śląski (woj. Śląskie),
- dm Gorzów Wielkopolski (woj. lubuskie),
- dm Krotoszyn (woj. Wielkopolskie),
- dm Opole (woj. Opolskie),
- dm Wrocław (woj. Dolnośląskie),
- dm Warszawa (woj. Mazowieckie).
Dokładne adresy i godziny otwarcia znajdziesz TUTAJ.
Konkurencja dla Rossmanna i Hebe?
DM zdecydowanie może stanowić silną konkurencję dla Rossmanna i Hebe na polskim rynku drogeryjnym z kilku powodów:
-
Własne marki – produkty DM, zwłaszcza kosmetyki i chemia gospodarcza, są dobrze oceniane w Europie, a ich korzystna cena i jakość mogą przekonać polskich konsumentów.
-
Ekologiczny asortyment – w porównaniu do Rossmanna, który także oferuje produkty ekologiczne, DM może wyróżnić się bogatszą ofertą własnych ekologicznych marek, co może przyciągnąć klientów świadomych ekologicznie.
-
Ceny – w Polsce ceny produktów są ważnym czynnikiem zakupowym. Jeśli DM utrzyma swoją politykę cenową, może być bardziej konkurencyjna cenowo w porównaniu do Rossmanna czy Hebe, co szczególnie zainteresuje osoby szukające tanich i dobrych produktów.
-
Nowość i świeżość – jako stosunkowo nowy gracz na rynku, DM może wzbudzić zainteresowanie polskich konsumentów, zwłaszcza tych, którzy szukają alternatywy dla Rossmanna lub Hebe.