Platformy sprzedażowe Shein, Temu oraz AliExpress cieszą się sporą popularnością wśród Polaków. Okazuje się, że zakupy u tych chińskich gigantów niedługo nie będą już tak korzystne. Głos w sprawie zabrał wiceminister finansów Jarosław Neneman.
Dodatkowy podatek od zakupów z Chin?
Mężczyzna udzielił wywiadu na antenie TOK FM. Podczas rozmowy zdradził, że rząd NIE ma w planach wprowadzenia dodatkowego podatku na zagraniczne platformy e-coemmerce takie jak Shein, czy Temu. Wiceminister finansów podkreślił, że wprowadzenie dodatkowego podatku jest mało prawdopodobne.
Celem jest jednak uszczelnienie systemu
Rząd chce jednak uszczelnić system. W planach jest wprowadzenie podatku VAT na wszystkie produkty, niezależnie od ich wartości.
“Sprzedaż przez różne platformy, często nie jest obciążana VAT-em. Chcemy to zmienić. Chcemy, żeby wszystko, co kupujesz, niezależnie czy to kosztuje 5 zł, czy 50 zł, było uczciwie obciążane podatkiem VAT. Widzimy tu sporo nieprawidłowości “ - zakomunikował wiceminister Jarosław Neneman podczas wywiadu.
Równe warunki dla wszystkich
Temat wdrożenia równych, konkurencyjnych warunków dla wszystkich sprzedawców zostanie poruszony na europejskim forum.
Wiceminister Finansów rozmawiał już z premierem o planie działania, który ma ograniczyć nieuczciwą konkurencję ze strony zagranicznych platform sprzedażowych w sieci.
Kilka słów o chińskich gigantach
Temu to nowa platforma e-commerce oferująca szeroki asortyment produktów, takich jak elektronika, odzież, akcesoria do domu i kosmetyki. Wyróżnia się personalizacją zakupów poprzez zaawansowane algorytmy analizujące preferencje użytkowników, a także programem lojalnościowym, który nagradza klientów punktami wymienialnymi na rabaty. Bezpieczeństwo transakcji jest priorytetem, dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii szyfrowania.
Shein to globalny gigant specjalizujący się w modzie. Oferuje tysiące produktów odzieżowych, w tym ubrania, buty i akcesoria, często w atrakcyjnych cenach dzięki regularnym promocjom. Szybka wysyłka i różne opcje dostawy, w tym ekspresowe, przyciągają klientów na całym świecie. Shein aktywnie angażuje użytkowników poprzez media społecznościowe, zachęcając do dzielenia się zdjęciami zakupionych produktów i organizując konkursy. Firma została założona w 2008 roku w Nanjing przez Chrisa Xu i początkowo działała pod nazwą SheInside.