Firma InPost we współpracy z lotniskiem Chopina w Warszawie uruchomiła na porcie lotniczym paczkomat. Cieszy się on dużą popularnością i ma specjalne przeznaczenie. Poznaj szczegóły.
Paczkomat InPost na lotnisku Chopina w Warszawie
Na lotnisku Chopina w Warszawie stanął paczkomat. Umiejscowiono go w strefie kontroli bagażu. Nie bez powodu. Okazuje się, że celem pojawienia się paczkomatu na lotnisku jest pomoc pasażerom.
Otóż mogą oni umieścić w paczkomacie te przedmioty, których nie mogą z różnych względów wziąć ze sobą do samolotu.
W sytuacji, gdy obsługa lotniska odmówi pasażerowi wniesienia czegoś na pokład samolotu lub umieszczenia tego w bagażu rejestrowanym, pasażer może umieścić przedmiot w paczkomacie i za pomocą aplikacji InPost Mobile nadać przesyłkę pod wskazany adres.
– Wartościowe przedmioty, które przez przypadek zostały w bagażu podręcznym, mogą bardzo utrudnić życie podróżnym. Trzeba je wyrzucić albo wrócić i włożyć do odprawionego bagażu rejestrowanego. To nie tylko kłopot, ale i spory stres. Teraz paczkomat rozwiązuje ten problem – można szybko i niedrogo zabezpieczyć takie rzeczy, nie wydłużając odprawy. To szczególnie ważne dla osób, które spieszą się na samolot i mogą nawet narazić się na to, że nie wejdą na pokład lub stracą pieniądze wydane na bilet. InPost słynie z innowacyjnych pomysłów i usług niedostępnych nigdzie indziej. Teraz będziemy Twoim nowym asystentem lotniczym – podkreślił Waldemar Brzoska, dyrektor biura ekspansji InPost.
Jak to działa w praktyce?
Przedmiot, który zostanie cofnięty podczas kontroli bagażu, zostanie umieszczony w worku strunowym i oklejony. Pasażer następnie wycofa się z kontroli bezpieczeństwa, zostanie skierowany do przejścia Fast Track E, gdzie po wykupieniu „szybkiego przejścia”, w przygotowanym do tego miejscu będzie mógł zapakować przedmiot w karton o odpowiednim wymiarze i umieścić go w skrytce urządzenia.
Po umieszczeniu przesyłki w urządzeniu, pasażer przejdzie kontrolę bezpieczeństwa już w strefie Fast Track.
Proste rozwiązanie, jakim jest nadanie w urządzeniu, będzie ułatwieniem zarówno dla podróżnych, jak i dla pracowników lotniska. Cieszymy się, że wspólnie z firmą InPost możemy zaoferować pasażerom to wyjątkowe rozwiązanie – dodała Anna Dermont, rzecznik Lotniska Chopina.