Wybierasz się na wakacje? Sprawdź z jakiej popularnej usługi możesz skorzystać na lotnisku!

Martyna
Styl życia
06.01.2024 18:34
Wybierasz się na wakacje? Sprawdź z jakiej popularnej usługi możesz skorzystać na lotnisku!

Z danych udostępnionych przez Lotnisko Chopina w Warszawie w okresie od kwietnia do końca 2023 roku punkt paszportowy wydał aż 10 874 paszportów tymczasowych. Głównym celem tego rozwiązania jest ułatwienie podróży pasażerom oraz minimalizacja potencjalnych utrudnień związanych z utratą dokumentów tożsamości. Kto może otrzymać paszport tymczasowy?

Paszport tymczasowy - kto może go otrzymać?

Ubieganie się o wydanie szybkiego paszportu tymczasowego na Lotnisku Chopina przysługuje pasażerom posiadającym ważny bilet lotniczy. Istnieje kilka sytuacji, w których podróżni mogą skorzystać z tej usługi:

  •  w przypadku utraty lub pozostawienia dokumentu tożsamości
  •  w przypadku, gdy dokument tożsamości stracił ważność

Usługa ta to szybkie i efektywne rozwiązanie dla podróżujących, którzy znaleźli się w nagłej potrzebie posiadania aktualnego dokumentu w podróży. Wydanie ponad 10 tysięcy paszportów tymczasowych na Lotnisku Chopina w ciągu zaledwie dziewięciu miesięcy potwierdza skuteczność i potrzebę istnienia punktu paszportowego na lotnisku.

Jak uzyskać dokument?

Zgodnie z informacjami opublikowanymi na rządowej stronie gov.pl. za przygotowanie paszportu tymczasowego trzeba zapłacić 30 zł. Wniosek o wydanie dokumentu należy złożyć w budynku terminalu A Lotniska Chopina w Warszawie. Warto również pamiętać, że paszport tymczasowy jest ważny przez okres w nim wskazany, jednak nie dłużej niż przez 365 dni od daty wydania. 

W celu uzyskania szczegółowych informacji warto skontaktować się z pracownikami lotniska dostępnymi na infolinii pod numerem: +48 22 650 42 20. 

Podróżujący na lotnisku Chopina

Lotnisko Chopina jest głównym portem lotniczym w kraju. Z roku na rok to miejsce obsługuje coraz więcej turystów. Z danych wynika, że:

"Od początku roku obsłużyło ponad 10 milionów podróżnych, a w całym XXI wieku, jak podaje przy tej okazji w komunikacie biuro prasowe, 225 milionów. - Wszystko wskazuje na to, że w całym 2023 roku Lotnisko Chopina odprawi ok. 18 mln podróżnych." - turystyka.rp.pl

Czy uważacie, że możliwość uzyskania paszportu tymczasowego powinna być powszechna na każdym lotnisku w Polsce? 

Kluczowe Punkty
  • Lotnisko Chopina wydało ponad 10 tysięcy paszportów tymczasowych od kwietnia do końca 2023 roku
  • Paszport tymczasowy na Lotnisku Chopina przysługuje pasażerom posiadającym ważny bilet lotniczy
  • Paszport tymczasowy można otrzymać w przypadku utraty lub pozostawienia dokumentu tożsamości lub gdy dokument tożsamości stracił ważność
  • Za przygotowanie paszportu tymczasowego trzeba zapłacić 30 zł
  • Wniosek o wydanie dokumentu należy złożyć w budynku terminalu A Lotniska Chopina w Warszawie
  • Lotnisko Chopina obsłużyło ponad 10 milionów podróżnych od początku roku i 225 milionów w XXI wieku
Zostań z nami
Pobierz naszą aplikację mobilną