Lidl testuje nowe rozwiązanie! Jeszcze w tym roku pojawi się we wszystkich sklepach!

Justyna
Newsy
21.04.2023 22:00
Lidl testuje nowe rozwiązanie! Jeszcze w tym roku pojawi się we wszystkich sklepach!

Już wkrótce ze sklepów Lidla znikną papierowe etykiety. Zastąpią je elektroniczne cenniki, które mają ułatwić pracę pracownikom sklepów oraz zapewnić szybkość i rzetelność komunikacji informacji.

Lidl wprowadza elektroniczne etykiety

Etykiety elektroniczne (Electronic Shelf Label, ESL) z końcem maja 2023 r. pojawią się w przeszło 300 placówkach Lidl Polska. Natomiast ich wdrożenie we wszystkich sklepach sieci planowane jest do końca sierpnia. Zgodnie z aktualnymi informacjami umieszczonymi na stronie internetowej sieci, posiada ona obecnie ponad 800 sklepów w całej Polsce.

Jaki jest powód zmian?

Elektroniczne etykiety w Lidlu są odpowiedzią m.in. na niedobór pracowników. Wprowadzone zmiany sprawią, że zatrudnieni nie będą już musieli drukować i zmieniać cennika. Warto podkreślić, że jednocześnie zmniejszy to zaangażowanie pracowników sklepów i pozwoli im poświęcać więcej czasu na inne czynności w sklepie.

Ponadto, dzięki temu rozwiązaniu klienci mają mieć pewność, że dane typu: cena, kraj pochodzenia, gramatura i promocje są zawsze aktualne. ESL jest bowiem połączony z systemem zarządzania towarami. Dlatego też wszelkie zmiany cen oraz informacji o produkcie niemal automatycznie wczytają się na e-cenówkach. Pozwoli to wyeliminować potencjalne ryzyko błędnej lub nieaktualnej informacji o produkcie. Jest to szczególnie istotne przy porannych zakupach, kiedy w sklepie wprowadzanych jest najwięcej zmian.

Nie bez znaczenia zostają też kwestie związane z ekologią. Wdrożenie ESL sprawi, że sklepy Lidla będą zużywać mniej papieru (oszczędzą nawet 120 ton rocznie) i tuszu.

Konsekwentne testy

Elektroniczne cenówki Lidl testuje od niedawna, ale za to konsekwentnie. Jeszcze na początku 2022 r. można je było spotkać zaledwie w kilku sklepach. Natomiast dziś są stosowane przez ponad 200 sklepów m.in. w Poznaniu, Warszawie oraz we Wrocławiu. Rzeczniczka Lidla podkreślała:

„Na bieżąco je udoskonalamy, dążąc do tego, aby były jak najczytelniejsze dla klientów, i jak najprostsze w obsłudze dla pracowników”.

Warto podkreślić, że omawiane cenówki są podobne do klasycznych ramek. Ich niewątpliwą zaletę stanowi fakt, że dzięki dużym cyfrom i literom umieszczone na nich informacje są widoczne jeszcze lepiej niż wcześniej.

Uważacie, że to zmiana na lepsze?