W sieci pojawiły się doniesienia o awarii systemów PKO BP - największego banku w Polsce. Według relacji internautów, którzy próbowali dokonać opłaty rachunków za pomocą bankowości elektronicznej, transakcje kończyły się niepowodzeniem, a na ekranie pojawiały się komunikaty o błędach.
Według informacji zamieszczonych na stronie serwisu Downdetector, który śledzi zgłoszenia użytkowników dotyczące problemów z usługami internetowymi, awaria w PKO BP miała miejsce w poniedziałek około godziny 8 rano. Od tego momentu zaczęła rosnąć liczba zgłoszeń o utrudnieniach w korzystaniu z bankowości elektronicznej.
Warto dodać, że PKO BP wcześniej zapowiadał przerwę w dostępie do usług bankowości elektronicznej, która miała nastąpić w nocy z soboty na niedzielę, od godziny 0.00 do 6.00
Należy jednak podkreślić, że w obecnej dobie cyfrowej awarie techniczne nie są niczym nowym i dotyczą nie tylko banków, ale także innych firm z różnych branż. Kluczowe jest więc skuteczne działanie w celu szybkiego rozwiązania problemu oraz minimalizacji wpływu awarii na klientów.