Obecnie rynek sprzedaży internetowej w Polsce zdominowany jest przez Allegro, AliExpress oraz Amazona. Okazuje się jednak, że niebawem pojawi się kolejny portal z ambicjami. Kto spróbuje zagrozić gigantom?
Lider w Polsce
Jak pokazują badania, Polacy najchętniej korzystają z Allegro, przyznaje się do tego 89 proc. użytkowników. Oznacza to, że Allegro pozostaje wciąż największą platformą e-handlu w Polsce. Została założona w grudniu 1999 roku i od dłuższego czasu jest liderem na polskim rynku. Śmiało konkuruje przy tym z największymi światowymi gigantami, takimi jak Amazon czy AliExpress.
Dodatkowo w styczniu zniknął mocny rywal Allegro - Shopee, które po niedługiej działalności wycofało się z Polski. Już niebawem jednak portal Allegro.pl będzie miał kolejnego konkurenta na rynku platform sprzedażowych.
Startuje nowa platforma
Teraz do gry wkracza kolejny serwis – wszystko.pl zapowiadany przez prezesa Comarchu - Janusza Filipiaka. Nowy serwis aukcyjny utrzymany jest w odcieniach fioletu, a wygląd strony ogółem jest dość prosty i zbliżony do konkurencji.
Testy trwają
Jak dotąd dostęp do serwisu miała tylko próbna grupa klientów, czyli ok. 7 tys. pracowników Comarchu. Firma poinformowała, że pod koniec marca rozszerzono trwające obecnie na platformie testy.
Teraz dostęp do platformy w wersji beta mają sprzedawcy zarejestrowani i zweryfikowani na wszystko.pl. Daje to im możliwość poruszania się po platformie i przetestowania jej działania. Mogą także sprawdzić obudowę i szatę graficzną strony głównej, testować wyszukiwarkę i oczywiście robić zakupy. Przedstawicielka firmy Comarch Mariola Barzyk-Libura podkreśla:
„Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że obecne wszystko.pl to wersja beta i jeszcze nie wszystko działa idealnie (…). Tak czy inaczej, dzięki opiniom i zgłoszeniom użytkowników na bieżąco wdrażamy poprawki i dokładamy nowe funkcjonalności ważne z punktu widzenia kupującego i sprzedawcy”.
Ostatnie chwile przed premierą
Trwające testy to ostatni moment dla przedsiębiorców, aby sprawdzić nowy marketplace i przygotować swoje oferty przed uruchomieniem portalu w pełnej wersji. Dla wszystkich klientów portal wszystko.pl ma być dostępny już w czerwcu tego roku.
Warto zaznaczyć, że sprzedawcy już teraz dostają liczne udogodnienia prowadzenia biznesu oraz benefity, m.in.: 0% prowizji od sprzedaży w każdej kategorii, brak opłat za utrzymanie konta. Jest to szczególnie ważne dla sprzedawców od lat obecnych na Allegro, którzy narzekają na wysokie prowizje, które muszą płacić. Być może właśnie te udogodnienia sprawią, że oferty nowego serwisu będą bardziej atrakcyjne wobec konkurencyjnych platform.