Czekoladowy jednorożec "idealny do koszyczka"? Oferta Lidla wzbudza kontrowersje

Agnieszka
Newsy
10.03.2023 10:03
Czekoladowy jednorożec "idealny do koszyczka"? Oferta Lidla wzbudza kontrowersje

Święta wielkanocne zbliżają się wielkimi krokami. W związku z tym sieci sklepowe już od jakiegoś czasu mają w swoim asortymencie świąteczne produkty. Także w Lidlu pojawiła się już świąteczna gazetka. Jednak jeden produkt wywołał spore kontrowersje. Mowa o czekoladowym jednorożcu “idealnym do koszyka”. Jak tłumaczy tę sytuację Lidl?

Czekoladowy jednorożec “idealny do koszyczka”

Od 6 marca w sklepach Lidl można już kupić wielkanocne produkty. W ofercie produktów, które Lild określił mianem idealnych do umieszczenia w świątecznym koszyczku, znalazł się czekoladowy jednorożec, zamiast baranka. 

Jednych ta oferta rozśmieszyła, innych zdziwiła, a jeszcze innych oburzyła. Ci ostatni twierdzą bowiem, że jest to złamanie tradycji, a także może to podchodzić pod obrazę uczuć religijnych. Polska jest bowiem tradycjonalistycznym krajem i takie pomysły zazwyczaj nie są odbierane dość dobrze.

Lidl postanowił więc wytłumaczyć, skąd pomysł na zastąpienie czekoladowego baranka, jednorożcem z czekolady. Twierdzi, że jest to ukłon w kierunku najmłodszych, którzy kochają baśniowy świat.

Sieć sklepów wydała w tej sprawie oświadczenie, w którym wyjaśnia powody swoich działań.

Lidl tłumaczy pomysł czekoladowego jednorożca

W imieniu sieci Lidl do informacji o jednorożcach odniosła się Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR, Lidl Polska:

 Z myślą o zbliżającej się Wielkanocy, we wszystkich sklepach Lidl Polska zapewnimy szeroki wybór produktów wysokiej jakości, w niskiej, lidlowej cenie, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Świąteczną ofertę wprowadzamy z odpowiednim wyprzedzeniem, tak, aby klienci mogli rozłożyć w czasie wydatki związane z przygotowaniami do Wielkanocy. W sklepach Lidl Polska nie zabraknie produktów, które tradycyjnie święci się w koszyczku np. chleba, jaj, kiełbasy. Od lat dostarczamy je klientom w ramach Piekarni w sercu Lidla, marek własnych Pikok oraz Złota Nioska. Co więcej, w okresie przedświątecznym poszerzamy naszą ofertę o artykuły marek Deluxe i Favorina. Znaczną część z nich stanowią słodycze.

Dostosowujemy nasz asortyment do oczekiwań i potrzeb szerokiego grona odbiorców. Pod marką Favorina oferujemy w tym roku także figurki baśniowych jednorożców – jest to produkt z certyfikatem Fairtrade, oznaczającym bardzo wysokie standardy prośrodowiskowe oraz etykę (w tym wysokie zarobki) w podejściu do pracowników. Produkt ten jest pomysłem na słodkie upominki dla najmłodszych, zainteresowanych baśniową tematyką. 

Czego nie wkładać do koszyczka świątecznego?

Jeśli chcesz dowiedzieć się, czego tradycyjnie nie powinno się wkładać do koszyczka świątecznego, sprawdź ten artykuł:

Czego NIE powinniśmy wkładać do koszyczka wielkanocnego?