E-Urząd Skarbowy z nową funkcją: Historia złożonych deklaracji!

Martyna P.
Podatki
10.03.2023 9:18
E-Urząd Skarbowy z nową funkcją: Historia złożonych deklaracji!

Ministerstwo Finansów poinformowało, że serwis e-Urząd Skarbowy wprowadza nową funkcję. Wdrożone zmiany będą sporym ułatwieniem dla podatników. O jaką funkcję chodzi?

 

 

Nowa funkcja w e-Urzędzie Skarbowym!

Ministerstwo Finansów opublikowało komunikat, w którym informuje, że na w serwisie e-Urząd Skarbowy pojawi się nowa opcja. Dzięki niej użytkownicy będą mieli dostęp do złożonych wcześniej dokumentów.

Podatnicy będą mieli wgląd do złożonych deklaracji – zarówno elektronicznych, jak i złożonych w tradycyjnej, papierowej formie.

Użytkownik będzie mógł pobrać dokument oraz go wydrukować.

Ważną informacją jest to, że na dokumencie będzie widoczny numer referencyjny.

Historia złożonych deklaracji obejmie druki złożone za 2019 rok. Wśród nich dostępne będą następujące deklaracje: PIT-16A, PIT-19A, PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT39, PIT-OP, DSF-1, PIT-DZ, PCC-3, PCC-3/A, SD-Z2, SD-3, SD-3/A.

W systemie będą udostępnione również załącznik do złożonych deklaracji.

„Dzięki nowej usłudze w serwisie #TwójeUS podatnicy mogą przeglądać złożone deklaracje elektroniczne, pobierać je i drukować. Zostały tu też udostępnione deklaracje złożone w formie papierowej wprowadzone do systemu” – czytamy w komunikacie Ministerstwa Finansów opublikowanym na Twitterze.

W komunikacie na oficjalnej stronie czytamy, że Uruchomienie nowej funkcjonalności wymagało zasilenia e-Urzędu Skarbowego blisko 190 mln rekordów danych.

Ponadto Resort informuje, że wkrótce podatnicy będą mieli dostęp do kolejnych deklaracji w podatku PIT (złożonych przez płatników) i VAT.

Przypominamy, że Urząd Skarbowy przygotował dla podatników zeznania podatkowe, które dostępne są na Platformie e-Urząd Skarbowy na stronie podatki.gov.pl.

Zdjęcie E-Urząd Skarbowy z nową funkcją: Historia złożonych deklaracji! #1

Rozliczenia PIT 2023!

Do 2 maja 2023 r. podatnicy mogą zmodyfikować, zatwierdzić lub odrzucić swoje rozliczenia w usłudze Twój e-PIT.

Podatnik może uzupełnić zeznanie przygotowane dla niego przez KAS i uwzględnić przysługujące mu odliczenia np. darowizny, ulgę rehabilitacyjną, ulgę na Internet, ulgę termomodernizacyjną, wpłaty na indywidualne konto zabezpieczenia emerytalnego (IKZE) oraz odliczenie wydatków mieszkaniowych.

Zwrot nadpłaty podatku potrwa do 45 dni. W przypadku zeznań papierowych termin zwrotu wynosi do trzech miesięcy.

WAŻNE!

Jeżeli podatnik nie zmodyfikuje lub nie zatwierdzi zeznania PIT-37 lub PIT-38 do 2 maja, wówczas zostanie ono wysłane do urzędu skarbowego automatycznie.

 

 

 

 

 

 

Zostań z nami
Pobierz naszą aplikację mobilną