Czym jest mirroring? Dzięki tej metodzie skradniesz serce każdego!

Martyna
Psychologia
24.02.2023 19:19
Czym jest mirroring? Dzięki tej metodzie skradniesz serce każdego!

Ta technika uwodzenia sprawi, że zdobędziesz sympatię każdej osoby. Czym jest mirroring i jak wpływa na relacje międzyludzkie? Wyjaśniamy 

Na czym polega mirroring? 

Nazwa została zapożyczona z języka angielskiego i oznacza lustrzaną technikę naśladowania osoby, której względy chcemy zdobyć. Wystarczy, że zaczniemy ćwiczyć komunikacje niewerbalną taką jak mimika twarzy, gesty i język ciała. Efekty zapewnią nam zbliżenie się do wybranej osoby, ponieważ zobaczy ona w nas własne odbicie. 

Co więcej, ta technika nie ogranicza się wyłącznie do uwodzenia potencjalnego partnera czy partnerki. Dzięki ćwiczeniom możemy zdobyć względy znajomych, z którymi chcemy się zaprzyjaźnić, a nawet swojego pracodawcy. 

Znaczenie mirroringu 

Celem tej metody jest unaocznienie naszych gestów, mimiki i zachowań w taki sposób, aby pokazać osobie, na której nam zależy, że potrafimy z nią współodczuwać. Nasza postawa zapewni drugiej osobie zrozumienie, że jest dla nas ważna oraz że jesteśmy do niej podobni.  

W taki sposób dążymy do stworzenia harmonii, która powstaje poprzez gesty, postawę ciała i łączy nas z drugim człowiekiem. Przykładowo: 

  • Marszczymy nos, gdy druga osoba marszczy nos 
  • Zakładamy prawą na lewą nogę, gdy druga osoba to robi 
  • Uśmiechamy się, gdy się uśmiecha 

Jest to dyskretne dopasowanie się do obiektu naszych zainteresowań.  

Mirroring w komunikacji  

Badania wykazały, że technika nie ogranicza się wyłącznie do naśladowania gestów i mimiki twarzy. Eksperci wykazują, że możemy pójść o krok dalej i zastosować ten trik w procesach komunikacyjnych. Zaletami wynikającymi z mirroringu są m.in.: 

  • “Rozwiązywanie” języka rozmówcy 
  • Tworzenie poczucia, że nasz rozmówca jest dla nas ważny 
  • Wzmacnianie poczucia, że jest słuchany z zaciekawieniem 

Aby to osiągnąć należy skupić się na treściach, które są wypowiadane. Musimy zatem użyć w swojej wypowiedzi od dwóch do trzech słów, które zostały wypowiedziane przez naszego rozmówce i powtórzyć je w formie pytania. 

Przykład: 

“Klient: Wie Pan, u nas w tej chwili duże się dzieje 

Sprzedawca: Dużo się dzieje? 

K: No tak, mamy spore problemy z pracownikami 

S: Spore problemy? 

K: Tak. Wie Pan, jest bardzo duża rotacja, ludzie co chwile się zwalniają, odchodzą, nowi przychodzą i zostają na bardzo krótko” - szymonlach.com 

 Czy stosowaliście już mirroring? 

Zostań z nami
Pobierz naszą aplikację mobilną