Ostatnio Netflix musiał zmierzyć się ze sporą dawką krytyki. Wokół serwisu pojawiło się bowiem sporo kontrowersji, między innymi tych dotyczących polityki współdzielenia kont. Obecnie jednak serwis wyszedł z inicjatywą odbudowy zarówno swojego wizerunku, jak i swoich finansów. Postanowił obniżyć ceny swoich usług, jednak nie we wszystkich krajach.
Netflix obniży ceny abonamentu w ponad 100 krajach
Netflix postanowił obniżyć ceny abonamentu nawet o 60 procent. Obniżki cen będą miały miejsce w ponad 100 krajach i w zależności od kraju będą wahać się od 20 do 60 procent.
Netflix chce, aby ceny były niższe przede wszystkich w krajach najbiedniejszych. W Polsce serwis nie planuje więc obniżek cen abonamentu. . Jak podaje Techcrunch, mniej płacą m.in. mieszkańcy Egiptu, Jemenu, Jordanii, Libii, Iranu, Kenii, Chorwacji, Słowenii, Bułgarii, Nikaragui, Ekwadoru, Wenezueli, Malezji, Indonezji, Wietnamu, Tajlandii i Filipin.
Docelowe ponad 100 krajów, w których ceny zostaną obniżone, będą stanowić jedynie 4 procent wszystkich obecnych abonentów serwisu.
Dlaczego Netflix obniża cenę abonamentu?
Potężny serwis, jakim jest Netflix, w tamtym roku zanotował pierwszy od 10 lat spadek liczby subskrybentów. Co więcej, obecnie na rynku serwisów streamingowych panuje ogromna konkurencja. Co chwilę powstają nowe, ciekawe produkcje, które porozrzucane są po różnych serwisach, takich jak HBO MAX, Disney Plus, Amazon Prime i innych.
Netflix, chcąc utrzymać, a nawet zwiększyć liczbę subskrybentów, zdecydował się więc na dość duże obniżki cen swoich usług.
Jak obniżka cen wpłynie na wartość spółki?
Czy obniżenie cen w ponad 100 krajach było dobrym krokiem, dopiero się okaże. Po tym, jak Netflix obniżył ceny abonamentów, akcje spółki na giełdzie w USA spadły o około 5 procent.
Kontrowersje wokół współdzielenia kont
Netflix jest obecnie w trakcie wdrażania systemu ograniczającego możliwość bezpłatnego dzielenia kont, który obejmuje także Polskę.
Nowe przepisy mówią o tym, że w jednym gospodarstwie domowym można dowolnie dzielić się dostępem do usługi. Jednak osoby spoza gospodarstwa domowego nie mogą korzystać z naszego konta.
Weryfikowane ma być to tak, że każda osoba korzystająca z danego konta przynajmniej raz w miesiącu będzie musiała zalogować się na nie z miejsca zamieszkania.