Po sześciu latach współpracy firma InPost i Żabka zdecydowały o zakończeniu wspólnej działalności. Jeszcze niedawno wydało się, że współpraca rozwija się doskonale i poszerzana jest o kolejne innowacje. Tymczasem nastąpił koniec, który potwierdziły obie firmy.
Nowy projekt InPost w sklepach Żabka
Współpraca Żabki z firmą kurierską InPost była ważnym elementem strategii biznesowej sieci. Za sprawą umów z InPostem placówki mogły funkcjonować w niedzielę niehandlowe jako placówki pocztowe.
Przypomnijmy, że jakiś czas temu InPOst poszerzył swoją działalność. Na terenie sklepów Żabka pojawiły się maszyny do odbioru przesyłek – tzw. paczkomaty InDoor.
W sklepach Żabka ulokowane było w sumie około 300 automatów paczkowych w wersji InDoor.
Automaty wyposażone były w 13 skrytek na paczki.
Paczkomaty zadebiutowały w Warszawie. Znaleźć je można było również m.in. w Pruszkowie, Łodzi, Krakowie, Poznaniu i Zgierzu.
„Instalowane paczkomaty zostały dostosowane do potrzeb sieci convenience tak, by w pełni uzupełniały portfolio oferowanych w Żabce usług […] Współpraca z największym operatorem logistycznym jest naturalnym uzupełnieniem udogodnień, jakie Żabka dotychczas oferowała swoim klientom” – wyjaśniało wówczas biuro prasowe sieci Żabka.
Koniec paczek InPost w sklepach Żabka
Od 7 października 2022 r. klienci nie mają możliwości nadawania i odbierania przesyłek InPost w sklepach Żabka.
Ponadto to nie ma możliwości korzystania z paczkomatów (InDoor) umieszczonych na terenie placówek sieci Żabka.
Obie firmy potwierdziły informację o zakończeniu współpracy.
„Pilotażowa umowa pomiędzy InPost i Żabką wygasła, strony postanowiły, że nie będą jej odnawiać" – poinformował Wojciech Kądziołka w wywiadzie dla portalu wirtualnemedia.pl
Poinformowano, że paczki skierowane do odbioru w „Żabkach” do 6 października włącznie będą dostarczone na dotychczasowych zasadach.
Przypomniano także, że klienci Żabki nadal mogą nadawać i odbierać przesyłki w ramach współpracy z Pocztą Polską i DHL.