Źródło okładki: https://www.carrefour.pl/
Informacja o zamiarach sprzedaży Carrefour Polska krążyła w branży już niemal od roku. O finalizacji tego procesu i nowym właścicielu poinformował serwis dlahandlu.pl.
Powody sprzedaży
Problemy finansowe francuskiej sieci trwają już od dłuższego czasu. Potwierdzeniem tego jest fakt, iż w ostatnim czasie Carrefour zdecydował się wycofać z rynku na Słowacji. Spore kłopoty mają także oddziały we Włoszech oraz Belgii.
Z kolei o możliwym pozbyciu się polskiego oddziału mówiono we Francji już w ubiegłym roku. O tym, że Carrefour planuje sprzedaż swoich spółek zależnych w Polsce i na Tajwanie oraz zlecił ich audyt firmie KPMG informował w ubiegłym roku Reuters, powołując się na francuski tygodnik "Challenges".
Właściciel Bernard Arnault po 14 latach inwestowania zdecydował się bowiem sprzedać swoje udziały w firmie, a sieć jest w trakcie realizowania 5-letniego planu, uruchomionego na początku 2018 roku. Zakłada on cięcie kosztów i większe inwestycje w biznes online.
Nowy właściciel
Według nieoficjalnych informacji nowym właścicielem został fundusz Mid Europa Partners. W latach 2011-2017 fundusz był jednym z głównych udziałowców sieci Żabka. Obecnie nowi właściciele Carrefour Polska także działają w branży sprzedażowej. Swój biznes rozwijają dzięki inwestycjom w Allegro oraz na rynku w Rumunii.
W walce o polski oddział francuskiej sieci do końca brał udział również fundusz nieruchomościowy Griffin Real Estate.
Zmiany w niemal tysiącu sklepów w Polsce
Pomimo, że w ostatnich latach znaczenie Carrefoura na polskim rynku maleje, to wciąż jest to największy europejski detalista spożywczy. Marka działa w naszym kraju od 25 lat i przez ten czas właścicielom udało się otworzyć ponad 900 sklepów, w sześciu formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Sieć ma w swoich rękach także ponad 40 stacji paliw.
Co ciekawe, pierwszy kwartał 2022 r. zakończył się dla Carrefour Polska niezłym wynikiem sprzedażowym. To z pewnością dobra informacja dla nowych właścicieli, którzy być może będą chcieli kontynuować działalność większości sklepów.