Mnóstwo osób zamawia jedzenie przez Internet. Co w przypadku, jeśli dostarczone potrawy będą nieświeże, zimne lub zamówienie będzie niezgodne z tym, czego sobie życzyliśmy? Czy można reklamować takie jedzenie?
Zwrot pieniędzy za jedzenie
Nie każdy klient wie, w jakich sytuacjach można domagać się zwrotu pieniędzy za jedzenie zamówione z restauracji. Sprawa dodatkowo komplikuje się, gdy potrawy zamawiamy przez Internet. Co w przypadku, gdy nasze zamówienie będzie nieświeże, zimne lub po prostu niesmaczne? Jakie prawa przysługują nam w tej sytuacji?
Czy można reklamować jedzenie kupione przez Internet?
Niestety w tym przypadku nie ma zastosowania prawo dotyczące możliwości zwrotu, które przysługuje konsumentom kupującym towary przez Internet. Zamawiane potrawy to towar o bardzo krótkiej trwałości, który nie może podlegać dalszej sprzedaży.
W rozmowie z portalem interaktywnie.com Anna Muras z UpMenu wyjaśnia, jakie prawo w takim przypadku mają klienci:
„Bez względu na formę zakupu, klienci restauracji zawsze mają prawo do reklamacji. Warto o tym pamiętać, jeśli dostarczone jedzenie będzie nieświeże, zimne lub będzie niezgodne z zamówieniem. O takich problemach powinniśmy zawiadomić restaurację bezzwłocznie. Nie możemy natomiast domagać się rekompensaty jeśli na przykład jedzenie było w naszym odczuciu niesmaczne lub w inny sposób nie odpowiadało naszym gustom.”
Zanim zamówisz jedzenie przez Internet
- Do złożenia zamówienie jedzenia z dostawą do domu wystarczy strona internetowa lub aplikacja mobilna jednego z serwisów dostarczających potrawy.
- Zanim zamówisz jedzenie przez Internet, sprawdź opinie o restauracji. Warto najpierw poznać zdanie wcześniejszych użytkowników. Dużą liczbę negatywnych komentarzy można traktować jako sygnał ostrzegawczy, że z tej restauracji lepiej niczego nie zamawiać.
- Najlepiej korzystać z usług sprawdzonych i znanych nam restauracji. Jeśli chcemy spróbować czegoś nowego, warto szukać takich miejsc, które mają już dużą liczbę pozytywnych opinii.
- Przed zamówieniem warto sprawdzić proponowany czas dostawy oraz ewentualne promocje i rabaty.
- Należy wybrać formę płatności i opłacić zamówienie przy pomocy karty kredytowej, jednego z serwisów lub gotówki przy odbiorze.
- Na koniec należy podać dane kontaktowe z mailem, na który dostaniemy potwierdzenie złożenia zamówienia. To ułatwi też ewentualną reklamację.