Oszuści podszywają się pod pracowników ZUS. Na co uważać?

Patrycja
Styl życia
01.02.2022 0:27
Oszuści podszywają się pod pracowników ZUS. Na co uważać?

Oszuści szukają coraz to nowych sposobów na wyłudzenie pieniędzy. Tym razem podszywają się pod pracowników ZUS. Dowiedz się, na co uważać!

Zdjęcie Oszuści podszywają się pod pracowników ZUS. Na co uważać? #1

Oszuści podszywają się pod pracowników ZUS

Oszuści znaleźli nowy sposób działania. Tym razem podszywają się pod pracowników Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i próbują wyłudzić dane ubezpieczonych! Urząd ostrzega: w ten sposób można stracić sporo pieniędzy!

ZUS informuje o nowej metodzie oszustwa

Na stronie ZUS-u możemy przeczytać następujący komunikat: „Do ZUS docierają sygnały o tzw. spoofingu telefonicznym. Polega on na podszywaniu się pod numer lub nazwę kontaktu. Na telefonie odbiorcy wyświetla się informacja o dzwoniącym lub piszącym wiadomość, a w rzeczywistości dzwoni lub pisze ktoś inny. W ten sposób coraz częściej oszuści podszywają się pod pracowników banków czy urzędów” .

Lepiej nie odbieraj połączenia z tego numeru!

Przestępcy mają nowe sposoby na uzyskanie dostępu do danych. Dzwonią do ubezpieczonych i podszywają się pod urzędników z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Uważaj na ten numer telefonu: 22 560 16 00. Lepiej nie odbieraj takiego połączenia, to próba oszustwa!

Jak działają przestępcy?

W czasie rozmowy oszuści pytają, czy użytkownicy zgadzają się na zmianę telefonu podanego na PUE ZUS i czy ZUS ma poinformować o tej zmianie bank. Udostępnienie im poufnych danych, może spowodować wyczyszczenie naszych kont bankowych.

Pamiętaj o tym, aby nie dać się oszukać!

Uważaj na oszustów, którzy dzwonią w sprawie aktualizacji numeru telefonu na PUE ZUS!

ZUS przypomina, że „konsultanci infolinii Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nie dzwonią do klientów w sprawie zmiany numerów telefonów do konta na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, czy też zmiany numerów telefonów używanych w komunikacji z bankami. Trzeba o tym pamiętać, żeby nie dać się oszukać.”

W komunikacie możemy przeczytać: „Konsultanci infolinii ZUS kontaktują się z klientami zwykle po wcześniejszym ich telefonie lub w związku ze sprawą prowadzoną w ZUS. Telefony z ZUS mogą też dotyczyć wezwania na kontrolę prawidłowości wykorzystania zwolnienia lekarskiego.”

 

Zostań z nami
Pobierz naszą aplikację mobilną