Podczas weekendu możecie spotkać się z trudnościami związanymi z transakcjami gotówkowymi. Chodzi o płatności kartą, logowanie się do bankowości internetowej oraz wypłaty gotówki z bankomatów, korzystanie z wpłatomatów czy płatności BLIK.
Banki wydały oświadczenia, z których wynika, że nastąpi przerwa w świadczeniu ich usług.
Banki informują, że czas ten wykorzystają na prace techniczne związane z utrzymaniem systemów bankowych.
Klienci proszeni są o wcześniejszą wypłatę gotówki oraz zapanować ważne transakcje przelewy internetowe poza wyznaczoną godziną.
Z czego wynikają utrudnienia?
„W nocy z sobotę na niedzielę (30/31 października) zmienia się czas z letniego na zimowy. Wszyscy cofamy zegarki o godzinę, więc i my musimy przestawić część systemów banku. W związku z tym część naszych usług będzie niedostępna” – poinformował bank ING.
„W nocy z 30 na 31 października od godz. 23:00 do godz. 5:30 przeprowadzimy prace serwisowe” – dodał bank ING.
Podobny komunikat wydał bank mBank. Zmiany dotyczą nocy z 30 na 31 października:
- 02:00 - 6:30- nie zapłacisz kartą, nie wypłacisz gotówki z bankomatu oraz nie skorzystasz z wpłatomatu.
- 02:00 - 8:30- nie zalogujesz się na swoje konto w aplikacji mobilnej i w serwisie transakcyjnym.
- 01:30 - 9:20- nie złożysz żadnego wniosku.
PKO Bank Polski także ostrzega swoich klientów:
W PKO Banku Polskim w związku z planowanymi pracami informatycznymi w niedzielę 31.10.2021 r. od godz. 1:00 do godz. 03:00 nie będzie działać aplikacja IKO, w tym płatności zbliżeniowe telefonem oraz kodem BLIK.Dokładne godziny, w których nastąpi przerwa w świadczeniu usług, ustalane są przez banki indywidualnie i mogą różnić się. Informacje znajdziecie na stronach internetowych. Utrudnienia przewidywane są na noc z soboty 30 października na niedzielę 31 października.
Czego dokładnie będą dotyczyć utrudnienia?
- Korzystania z bankomatów i wpłatomatów,
- systemu bankowości internetowej Moje ING oraz aplikacji mobilnej Moje ING mobile
- systemu bankowości internetowej ING Business i jego wersji mobilnej,
- płatności BLIK,
- systemu rozliczeń płatności natychmiastowych,
- płatności internetowych za pomocą Płać z ING.
- płatności internetowych kartami z dodatkowym uwierzytelnieniem (3DSecure)
- specjalnego interfejsu PSD2
- produktów w Moim ING i na stronie www.ing.pl (w tym pożyczek i kont, także oszczędnościowych).
W niektórych bankach możemy natknąć się na problemy w realizacji transakcji kartowych. Zastrzeganie kart będzie odbywać się wyłącznie na dedykowanej infolinii.