PKO Bank Polski ostrzega przed oszustami, który ostatnimi czasy próbowali wyłudzić dane osobowe klientów! Fałszywe wiadomości dotarły do wielu osób. Poznaj najpopularniejsze metody cyberoszustów i sprawdź, jak się przed nimi chronić.
PKO Bank Polski ostrzega klientów
Klienci PKO Banku Polskiego otrzymali fałszywe wiadomości, których celem było wyłudzenie ich danych osobowych i uzyskanie dostępu do kont bankowych. Bank ostrzega przed cyberoszustami, którzy tym razem wysyłali klientom wiadomości o konieczności zmiany hasła dostępu do aplikacji internetowej. Wiele osób mogło się na to nabrać!
Jak działają cyberoszuści?
Cyberoszuści opracowali wiele metod wyłudzeń. Często podszywają się pod inne osoby, np. członka rodziny, który znalazł się w potrzebie, pracownika banku, czy funkcjonariusza służb mundurowych. Wysyłają do użytkowników fałszywe wiadomości, pochodzące z nieznanych źródeł, które często zawierają link lub plik do pobrania. Po wejściu w niego, nieświadoma ofiara zostaje przeniesiona na spreparowaną stronę, która żąda od niej podania poufnych danych osobowych i wyrażenia zgody na ich przetwarzanie. Dzięki temu oszuści z łatwością mogą uzyskać dostęp do konta bankowego i w kilka chwil, wyczyścić je do zera.
Najpopularniejsze metody wyłudzeń
Oszuści internetowi bardzo często wysyłają wiadomości i załączniki o podejrzanej treści. Kliknięcie w nie powoduje zainstalowanie złośliwego oprogramowania, które umożliwia kradzież danych i dostęp do bankowości elektronicznej. Mogą podszywać się pod inne, znane Ci osoby i prosić i zrobienie przelewu, podanie danych do logowania, haseł dostępu i autoryzacji konta, pobranie i zainstalowanie aplikacji do zdalnej weryfikacji danych. Tak naprawdę chcą zdobyć Twoje poufne dane i wykorzystać je do kradzieży środków z Twojego konta.
Jak się chronić przed oszustami w Internecie?
W Internecie, tak samo jak na drodze, obowiązuje zasada ograniczonego zaufania. Pamiętaj, aby nigdy nie udostępniać swoich danych osobowych, takich jak adres, numer telefonu, mail, numer dowodu osobistego, karty kredytowej, czy PESEL na nieznanych stronach. Nie otwieraj podejrzanych wiadomości od nieznajomych. Nie wchodź w załączone do nich linki i załączniki do pobrania. Nie udostępniaj swoich loginów i haseł do aplikacji internetowych, innym osobom. Pamiętaj, że banki nie poproszą Cię o zainstalowanie żadnego dodatkowego oprogramowania do obsługi konta. Pracownik banku nie poprosi tez o dostęp do konta, hasła lub zrobienie przelewu.