Bank PKO BP wydał pilny komunikat dla klientów! Chodzi o fałszywe potwierdzenie transakcji

Martyna P.
Newsy
19.12.2024 11:49
Bank PKO BP wydał pilny komunikat dla klientów! Chodzi o fałszywe potwierdzenie transakcji

Bank PKO BP wydał ważny komunikat dla klientów. Przestrzega przed nowym oszustwem i prosi o rozwagę.

Fałszywe potwierdzenia transakcji z PKO BP

Bank PKO BP wydał komunikat, w którym poinformował, że oszuści rozsyłają do klientów fałszywe wiadomości z prośbą o potwierdzenie operacji wykonanej w konkretnym dniu.

W tytule wiadomości oszuści piszą na przykład: "Potwierdzenie operacji – 12/17/2024”.

Bank podkreśla, że należy zwrócić uwagę na nadawcę fałszywych wiadomości:

Przedstawiciele banku przypominają, że adresy te nie należą do PKO BP.

W oświadczeniu podkreślono, że Bank PKO BP nie jest autorem takich wiadomości.

Na oficjalnej stronie banku opublikowano także screen fałszywej wiadomości: 

Zdjęcie Bank PKO BP wydał pilny komunikat dla klientów! Chodzi o fałszywe potwierdzenie transakcji #1

Link ze złośliwym oprogramowaniem

W treści wiadomości znajduje się link do strony - hxxps://pko-plik.s3.eu-north-1.amazonaws[.]com/pl.html

pod którym znajduję się złośliwe oprogramowanie, którego celem jest wyłudzenie zgromadzonych na koncie pieniędzy.

Po zainstalowaniu aplikacji oszuści mogą w prosty sposób uzyskać dostęp do danych osobowych ofiary, a także do jej danych logowania do bankowości elektronicznej. Może to skutkować utratą wszystkich środków na koncie, a także umożliwić cyberprzestępcom wykonywanie operacji finansowych, takich jak zaciągnięcie pożyczek, kredytów, aktywowanie płatnych subskrypcji lub podejmowanie innych zobowiązań finansowych.

Oszuści po raz kolejny podszywają się pod Bank PKO BP

W październiku 2024 bank także ostrzegał przed oszustami. Opublikowano wówczas komunikat, w którym poinformowano, że cyberprzestępcy rozsyłają fałszywe e-maile, które podszywają się pod bank, wykorzystując temat: „PKO przekazało potwierdzenie płatności – ID transakcji: P24CON*****”.

Wiadomości te zawierają różne adresy e-mail nadawcy, np. „PKO Bank Polski S.A. [email protected], co ma na celu wprowadzenie odbiorców w błąd.

W komunikacie podkreślono, że w treści e-maili znajdują się linki prowadzące do strony w domenie cloud.diemo.space, która umożliwia pobranie złośliwego oprogramowania na urządzenie.

Bank przypomina o zasadach bezpieczeństwa

  • Nie otwieraj załączników ani nie klikaj w linki zawarte w podejrzanych wiadomościach. Może to skutkować utratą pieniędzy i przejęciem kontroli nad Twoim kontem bankowym.
  • Bank PKO w swoich e-mailach i SMS-ach nie wysyła linków.

  • Zawsze sprawdzaj dokładnie adres strony, zanim zalogujesz się do serwisu iPKO.

  • Linki do fałszywych stron mogą być również zamieszczane w wynikach wyszukiwania lub w reklamach online, przypominając wyglądem prawdziwe strony.

W razie wątpliwości skontaktuj się z bezpłatną infolinią banku pod numerem 800 302 302, aby zweryfikować autentyczność otrzymanych wiadomości.

Kluczowe Punkty
  • Bank PKO BP ostrzega przed nowym oszustwem polegającym na wysyłaniu fałszywych potwierdzeń transakcji.
  • Oszuści podszywają się pod bank, używając adresów e-mail, które nie należą do PKO BP.
  • Fałszywe wiadomości mogą zawierać link do strony ze złośliwym oprogramowaniem.
  • Złośliwe oprogramowanie ma na celu kradzież danych osobowych i środków na koncie.
  • Bank przypomina o zasadach bezpieczeństwa, takich jak nie klikanie w podejrzane linki i nie otwieranie załączników.
Zostań z nami
Pobierz naszą aplikację mobilną