Bank PKO BP wydał ważny komunikat dla klientów. Przestrzega przed nowym oszustwem i prosi o rozwagę.
Fałszywe potwierdzenia transakcji z PKO BP
Bank PKO BP wydał komunikat, w którym poinformował, że oszuści rozsyłają do klientów fałszywe wiadomości z prośbą o potwierdzenie operacji wykonanej w konkretnym dniu.
W tytule wiadomości oszuści piszą na przykład: "Potwierdzenie operacji – 12/17/2024”.
Bank podkreśla, że należy zwrócić uwagę na nadawcę fałszywych wiadomości:
-
pko@labor-zahntechnik.de
Przedstawiciele banku przypominają, że adresy te nie należą do PKO BP.
W oświadczeniu podkreślono, że Bank PKO BP nie jest autorem takich wiadomości.
Na oficjalnej stronie banku opublikowano także screen fałszywej wiadomości:
Link ze złośliwym oprogramowaniem
W treści wiadomości znajduje się link do strony - hxxps://pko-plik.s3.eu-north-1.amazonaws[.]com/pl.html
pod którym znajduję się złośliwe oprogramowanie, którego celem jest wyłudzenie zgromadzonych na koncie pieniędzy.
Po zainstalowaniu aplikacji oszuści mogą w prosty sposób uzyskać dostęp do danych osobowych ofiary, a także do jej danych logowania do bankowości elektronicznej. Może to skutkować utratą wszystkich środków na koncie, a także umożliwić cyberprzestępcom wykonywanie operacji finansowych, takich jak zaciągnięcie pożyczek, kredytów, aktywowanie płatnych subskrypcji lub podejmowanie innych zobowiązań finansowych.
Oszuści po raz kolejny podszywają się pod Bank PKO BP
W październiku 2024 bank także ostrzegał przed oszustami. Opublikowano wówczas komunikat, w którym poinformowano, że cyberprzestępcy rozsyłają fałszywe e-maile, które podszywają się pod bank, wykorzystując temat: „PKO przekazało potwierdzenie płatności – ID transakcji: P24CON*****”.
Wiadomości te zawierają różne adresy e-mail nadawcy, np. „PKO Bank Polski S.A. [email protected]”, co ma na celu wprowadzenie odbiorców w błąd.
W komunikacie podkreślono, że w treści e-maili znajdują się linki prowadzące do strony w domenie cloud.diemo.space, która umożliwia pobranie złośliwego oprogramowania na urządzenie.
Bank przypomina o zasadach bezpieczeństwa
- Nie otwieraj załączników ani nie klikaj w linki zawarte w podejrzanych wiadomościach. Może to skutkować utratą pieniędzy i przejęciem kontroli nad Twoim kontem bankowym.
-
Bank PKO w swoich e-mailach i SMS-ach nie wysyła linków.
-
Zawsze sprawdzaj dokładnie adres strony, zanim zalogujesz się do serwisu iPKO.
-
Linki do fałszywych stron mogą być również zamieszczane w wynikach wyszukiwania lub w reklamach online, przypominając wyglądem prawdziwe strony.
W razie wątpliwości skontaktuj się z bezpłatną infolinią banku pod numerem 800 302 302, aby zweryfikować autentyczność otrzymanych wiadomości.