Od 4 maja rząd wprowadza drugi etap łagodzenia obostrzeń. Otwarte zostaną galerie handlowe, biblioteki, muzea oraz niektóre sklepy wielkopowierzchniowe. Od poniedziałku będzie można zrobić zakupy również w Ikei, ponieważ sieć otwiera swoje sklepy na klientów. Jednak w związku z pandemią koronawirusa, sieć wprowadza nowe zasady zakupów, które mają na celu zminimalizowanie ryzyka zakażenia się tym patogenem.
Nowe zasady
Ikea tak jak i inne sklepy wielkopowierzchniowe jest zobligowana do przestrzegania zasady, gdzie w sklepie na 15m2 może przebywać jedna osoba. W związku z tym, na terenie sklepu może przebywać jednocześnie wyznaczona ilość klientów. Ikea przestrzega również zasady bezpiecznej odległości, a na terenie sklepu należy nosić maseczki i rękawiczki.
Do dyspozycji klientów w sklepie znajdują się również płyny dezynfekujące, a wózki są dezynfekowane po każdym kliencie. W związku z koronawirusem i zamknięciem lokali gastronomicznych i restauracji, w Ikei również nieczynna będzie strefa gastronomiczna oraz kawiarnie. Pokój, gdzie dzieci mogły się pobawić i poczekać a rodziców, również jest nieczynny.
Apel Ikei ws. zwrotów
Ikea jest bardzo dużym sklepem, gdzie czasami zdarza się zrobić nieprzemyślane zakupy, które później chcemy oddać. Jednak w dobie ograniczania ilości klientów w sklepach, placówka ta apeluje, aby wstrzymać się ze zwrotem produktu, jeśli nie jest to pilne. Klient nie będzie ponosił z tego tytułu żadnych konsekwencji. Ikea zmieniła również czas, jaki przysługuje klientom na zwrócenie towaru.
W wystosowanym komunikacie można przeczytać, że jeśli termin 365 dni na zwrot przypada na okres od 13.03.2020 do 30.06.2020, to zwrotu możemy dokonać do 31.08.2020 r. Taka sama zasada dotyczy również odstąpienia od umowy, zawartej na odległość. Jeśli Ikea była zamknięta w czasie, gdy minął termin reklamacji zakupionych produktów, to spokojnie można to zrobi do końca czerwca 2020 roku. Ważność kodów rabatowych została również automatycznie przedłużona do końca sierpnia 2020 roku.