Dieta wolumetryczna - na czym polega? Zasady i produkty dozwolone. Skuteczne odchudzanie!

Dieta wolumetryczna - na czym polega? Zasady i  produkty dozwolone. Skuteczne odchudzanie!


Dieta wolumetryczna jest to plan żywieniowy opierający się na zastosowaniu niskokalorycznych produktów zawierających dużą ilość wody, dzięki czemu możesz jeść więcej, unikając tym samym nadwyżki kalorycznej. Dietę wolumetryczną opracowała dr Barbara Rolls i dziennikarz R.A. Burnett.

Zdjęcie Dieta wolumetryczna(objętościowa). Skuteczne odchudzanie! #1

Dieta wolumetryczna jest to dieta odchudzająca, która pod względem wartości odżywczych jest świetnie zbilansowana. Dieta ta jest zalecana osobom, którym ciężko jest zrzucić zbędne kalorie przez ciągłe napady głodu.


Jak działa dieta wolumetryczna?



Dieta wolumetryczna polega na założeniu, że produktów, które mają mniej kalorii, możesz zjeść więcej. Dlatego ważne w tej diecie są produkty bogate w wodę, która zwiększa objętość produktu, nie podnosząc jego kaloryczności np. zupy, warzywa i owoce czy jogurty. Niska zawartość soli i tłuszczów nasyconych przy nieograniczaniu się w spożywaniu owoców i warzyw sprawia, że dieta wolumetryczna chroni przed cukrzycą i jest bardzo korzystna dla układu krążenia.



Zasady diety wolumetrycznej i podział na grupy



Zasady diety wolumetrycznej są bardzo proste. Co 3 godziny mniej więcej trzeba zjeść obfity posiłek – im niższa kaloryczność produktów i większa zawartość wody, tym lepiej. W diecie wolumetrycznej zostało opracowane menu, które jest kluczem do sukcesu. Dla uproszczenia stosowania diety autorka opracowała cztery grupy, biorąc pod uwagę ich gęstość energetyczną.

W diecie wolumetrycznej produkty, które są zawarte w pierwszych dwóch grupach, można spożywać bez ograniczeń. Zaleca się wybierać produkty będące bogatym źródłem błonnika rozpuszczalnego w wodzie, który, pęczniejąc w przewodzie pokarmowym, eliminuje na długo poczucie głodu. Najlepiej przygotowywać posiłki na parze lub w piekarniku.

Zdjęcie Dieta wolumetryczna(objętościowa). Skuteczne odchudzanie! #2

Grupa pierwsza zawiera produkty zalecane w dużych ilościach i o niskiej liczbie kalorii, w tym owoce (arbuz, truskawki, maliny, grapefruit pomarańcze, porzeczka czerwona, pigwa), warzywa (sałata, kapusta pekińska, kapusta kiszona, kabaczek, kalafior, ogórek zielony, por, szparagi, pomidor), zupy, mleko beztłuszczowe.

W drugiej grupie są produkty dozwolone, takie jak warzywa i owoce o większej wartości kalorycznej rośliny strączkowe, oliwa z oliwek, chude mięso, produkty zbożowe.

Grupa trzecia to średnio kaloryczne produkty, które należy ograniczyć, takie jak sery, mięso, pełnoziarniste pieczywo; zaleca się spożywać raz w tygodniu.

Natomiast grupa czwarta – produkty zakazane, których należy się unikać, o wysokiej gęstości energetycznej, cukry proste i bogate w tłuszcze, jak słodzone napoje gazowane, słodycze, pieczywo pszenne, dania typu fast-food, masło, tłuste mięso, słone przekąski, tłusty i półtłusty, nabiał.

Zdjęcie Dieta wolumetryczna(objętościowa). Skuteczne odchudzanie! #3



Jakie są efekty stosowania diety wolumetrycznej?


Przede wszystkim nie jesteś głodna, a do tego naprawdę dbasz o zdrowie. Dzięki temu nie spada motywacja do dalszej walki o prawidłową wagę. Mimo dużych porcji stopniowo tracisz na wadze i unikniesz efektu jo-jo. Dzięki owocom nie sięgasz co chwile po niezdrowe słodycze. Żeby dieta była jeszcze bardziej skuteczna zaleca się aktywność fizyczną minimum dwa razy w tygodniu.

Agnieszka

Polecane