Sprawdź które ZIARNA warto JEŚĆ

Sprawdź które ZIARNA warto JEŚĆ
16Gru

Często nasiona roślin stosowane są jako dekoracja przygotowywanych przez nas posiłków.

Jednak o wiele lepiej byłoby traktować je jako zdrową przekąskę, a nie tylko dodatek.

Zawierają wiele cennych substancji:

  • białka,
  • błonnik,
  • witaminy,
  • składniki mineralne,
  • zdrowe tłuszcze,
  • antyoksydanty.

Wiele nasion skutecznie potrafi wspomóc oczyszczanie organizmu z toksyn.

Warto dodawać sporo nasion do zup, dań, sałatek, a także do deserów.


KTÓRE NASIONA WARTO JEŚĆ?

PESTKI SŁONECZNIKA – na pewno nie raz jadłaś słonecznik łuskając pojedyncze nasionka.

Ale czy jedząc zdawałaś sobie sprawę ile cennych substancji znajduje się nasionach słonecznika?

Witaminy z grupy B – wspomagają pracę systemu nerwowego.

Witaminy A i E – to źródło młodości.

Witamina D – wspiera nasze kości.

Już jednak łyżka pestek słonecznika dziennie obniża poziom złego cholesterolu, minimalizując ryzyko zakrzepów.

Oprócz tego słonecznik świetnie wpływa na układ pokarmowy – poprawia przemianę materii, a także pomaga usunąć nadmiar toksyn z organizmu.

Pestki słonecznika poprawiają także nasze libido – a to za sprawą fitoestrogenów.

Zdjęcie Sprawdź które ZIARNA warto JEŚĆ #1
fot. shutterstock

PESTKI DYNI – zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, a także fitosterole.

Są polecany szczególnie chorym na miażdżycę.

Pestki dyni mają działanie moczopędne – skutecznie pomagają leczyć choroby pęcherza czy nerek.

Posiada także właściwości antywirusowe i przeciwgrzybicze.

Jedzenie pestek dyni ma dobry wpływ na naszą urodę – wzmacnia włosy i paznokcie.

Zdjęcie Sprawdź które ZIARNA warto JEŚĆ #2
fot. shutterstock

SIEMIĘ LNIANE – skutecznie chroni nasz żołądek i jelita przed powstawaniem wrzodów.

Reguluje naszą przemianę materii i chroni przed zaparciami.

Śluz z nasion pomaga także przy mokrym kaszlu ułatwiając oczyszczanie oskrzeli z wydzieliny.

Dodatkowo nasiona lnu nawilżają naszą skórę oraz regulują poziom cholesterolu we krwi.

Zdjęcie Sprawdź które ZIARNA warto JEŚĆ #3
fot. shutterstock

KIEŁKI PSZENICY – warto hodować kiełki pszenicy ponieważ zawierają o wiele więcej cennych substancji niż gotowe pszeniczne produkty.

Są bogactwem witamin A, B, C i E, a także zawierają składniki mineralne taki jak selen, potas, mangan, cynk, fosfor, magnez, wapń, krzem i żelazo.

Kiełki zawierają także sporo błonnika, który skutecznie utrudnia przyswajanie tłuszczu, a także reguluje proces przemiany materii.

Dodatkowo kiełki pszenicy wspomagają pracę serca, opóźniają procesy starzenia się i wzmacniają nasz system odpornościowy.

Zdjęcie Sprawdź które ZIARNA warto JEŚĆ #4
fot. shutterstock

następna inspiracja
Zobacz również:
Zobacz również:
loading...
następna inspiracja