Fit ciasto z rabarbarem i kruszonką

Natalia

Fit

29.05.2017 20:04

Fit ciasto z rabarbarem i kruszonką

Składniki (forma 26 x 21 cm): 1 szklanka mąki pełnoziarnistej 3/4 szklanki mąki owsianej 1 duże jajko około 80 g masła (82% tłuszczu) kilka łyżek zimnej wody 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 2 łyżki ksylitolu 7 - 8 łodyg rabarbaru 1-2 łyżki miodu lub innego słodzika słoik dżemu z agrestu i kiwi (opcjonalnie) Skoro sezon na rabarbar w pełni to dzielę się swoim przepisem na pyszne, nieco uzdrowione ciasto z dodatkiem tego warzywa ;). Uformować kulę, którą następnie podzielić - 3/4 ciasta wyłożyć na spód formy wyłożonej papierem do pieczenia, a resztę ciasta wsadzić do woreczka, a następnie do lodówki na 1 godzinę. Do rabarbaru dodałam kopiatą łyżkę miodu, ale można go zastąpić ksylitolem lub innym słodzikiem a jeśli lubi się bardziej słodkie ciasta to należy dodać go więcej niż w przepisie. Spód i kruszonka wykonane są z pomieszania mąki pełnoziarnistej z owsianą, przez co ciasto za bardzo nie wyrasta i jest dość zbite. I jak wspomniałam spód posmarowany jest daktylowym karmelem - w smaku nie jest on bardzo wyczuwalny, ale zdecydowanie nadaje słodyczy.

Po więcej informacji i kontakt z autorem zapraszamy pod adres: http://healthyfoodexplorer.blogspot.com/2017/05/fit-ciasto-z-rabarbarem-i-kruszonka.html