Kasza pęczak z pieczarkami, jarmużem i tofu

Dominika

Fit

05.02.2017 12:45

Kasza pęczak z pieczarkami, jarmużem i tofu

Zachęcam do testowania przepisu ;) Składniki Ilość: 3 porcje 200 g kaszy pęczak 150 g pieczarek 1 opakowanie tofu (180 g) ok. 100 g jarmużu 1 bardzo mała cebula 2 łyżki łuskanego sezamu 2 duże ząbki czosnku 1/2 pęczka szczypiorku 1 łyżeczka kolendry roztartej w moździeżu 1 łyżeczka oregano 1 1/2 łyżeczki wędzonej papryki 1/4 łyżeczki imbiru olej do smażenia sól, pieprz do smaku Przygotowanie Pieczarki obrać ze skórki i poprzekrawać na 4 - 6 części. Po tym czasie dodać na patelnię cebulę, czosnek przeciśnięty przez praskę oraz tofu i smażyć przez około 5 minut, mieszając co jakiś czas. Surowe tofu faktycznie nie jest zbyt bogate w smak, ale po dodaniu innych produktów i przede wszystkim przypraw świetnie komponuje się z potrawą. Tofu pokroić w kostkę, obtoczyć w kolendrze, oregano, łyżce oleju, soli oraz pieprzu i odstawić. Gdy jarmuż już zmięknie, dodać kaszę i całość przesmażyć jeszcze 2 minuty, cały czas mieszając. U mnie oprócz tofu były jeszcze pęczak, jarmuż, pieczarki, a całość posypana dodatkowo podprażonym sezamem. Pierwszy raz w życiu skusiłam się, żeby spróbować tofu, czyli twarożku sojowego. Czytałam gdzieś wcześniej na internecie, że jest ono raczej bez smaku, więc trochę sceptycznie do niego podchodziłam. Jest ono bogatym źródłem pełnowartościowego białka niezwierzęcego, witaminy E oraz witamin z grupy B, a także fosforu, wapnia, potasu, magnezu i żelaza. Na patelni rozgrzać trochę oleju i dodać pieczarki.

Po więcej informacji i kontakt z autorem zapraszamy pod adres: http://lanika.pl/kasza-peczak-z-pieczarkami-jarmuzem-i-tofu/