"InPost NIGDY nie wysyła wiadomości SMS lub e-mail o takiej treści!" Ważna wiadomość dla klientów

Martyna P.
Newsy
10.07.2024 10:26
"InPost NIGDY nie wysyła wiadomości SMS lub e-mail o takiej treści!" Ważna wiadomość dla klientów

Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego opublikował post w mediach społecznościowych, w którym ostrzega klientów InPost.

Ostrzeżenie dla klientów InPost 

Na portalu „X” opublikowano ważny apel. Chodzi o nową kampanie phishingową oszustów, którzy podszywają się pod firmę InPost. Wysyłają oni wiadomości, w których sugerują aby zaktualizować adres dostawy przesyłki. Link prowadzi do fałszywej strony, za pośrednictwem której może dojść do wyłudzenia danych osobowych i informacji o kartach płatniczych.

„Uwaga! Ostrzegamy przed kampanią phishingową podszywającą się pod firmę kurierską @InPostPL. Cyberprzestępcy przesyłają fałszywe wiadomości, w których informują użytkowników o konieczności zaktualizowania adresu dostawy przesyłki. W rzeczywistości na niebezpiecznych stronach wyłudzają dane osobowe oraz informacje o kartach płatniczych użytkowników. Bądźcie ostrożni i nie dajcie się okraść!” - czytamy we wpisie CSIRT KNF na platformie „X”.

Zdjęcie Ważna wiadomość dla klientów InPost! CSIRT opublikował komunikat z apelem #1

To nie pierwszy atak na klientów InPost

To nie pierwsza kampania cybeprzestępców skierowana w stronę klientów InPost. Jakiś czas temu oszuści wysyłali fałszywe SMS-y o konieczności pobrania nowej wersji aplikacji (w celu otrzymania kodu odbioru).

„Apelujemy – pobierajcie naszą apkę tylko ze sprawdzonych źródeł: oficjalnych sklepów Google PlayAppStore lub Huawei AppGallery. Zapewniamy, że w podlinkowanych przez nas miejscach znajdziecie bezpieczną wersję naszej aplikacji!” - czytamy na stronie InPost.

Klienci otrzymywali także SMS-y zawierające fałszywą informację o wstrzymaniu przesyłki do czasu uiszczenia brakującej opłaty. Rzekoma niedopłata na koncie zazwyczaj wynosi od 1,99 zł do 2,50zł. Niska kwota ma za zadanie obniżyć czujność i nakłonić daną osobę na kliknięcie linku znajdującego się w wiadomości. 

„Bądźcie czujni! Pamiętajcie, że InPost NIGDY nie wysyła wiadomości SMS lub e-mail z prośbą o dopłatę do przesyłki!” - czytamy na głównej stronie InPost.

InPost apeluje 

Na stronie InPost czytamy, aby wszystkie próby ataków oszustów każdorazowo zgłaszać. Zgłoszenia te pozwolą na uniemożliwienie kolejnych prób oszustw i wyłudzeń danych.

Kluczowe Punkty
  • Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego ostrzega przed nową kampanią phishingową podszywającą się pod InPost.
  • Oszusty wysyłają fałszywe wiadomości sugerujące aktualizację adresu dostawy przesyłki.
  • Linki w wiadomościach prowadzą do fałszywych stron wyłudzających dane osobowe i informacje o kartach płatniczych.
  • To nie pierwszy atak na klientów InPost – wcześniej oszuści wysyłali fałszywe SMS-y o konieczności pobrania nowej wersji aplikacji.
  • InPost apeluje o pobieranie aplikacji tylko z oficjalnych źródeł i zgłaszanie prób oszustw.
Zostań z nami
Pobierz naszą aplikację mobilną