Dwie z największych sieci handlowych w Polsce ogłosiły nawiązanie strategicznej współpracy na najbliższe 10 lat. Ten długoterminowy sojusz zakupowy ma potencjał, aby zrewolucjonizować polski rynek spożywczy. Sprawdź, co kryje się za tą przełomową umową!
Długoterminowa umowa
Auchan Polska i Intermarche podpisały list intencyjny, w którym uzgodniły utworzenie wspólnych struktur zakupowych na najbliższe 10 lat. Sojusz ten ma na celu:
- wzmocnienie relacji z dostawcami,
- zwiększenie atrakcyjności cen oferowanych produktów,
- zapewnienie polskim konsumentom szerokiego asortymentu dostępnych produktów.
W ramach przygotowań do realizacji tego ambitnego projektu, Auchan i Intermarche złożyły 24 maja dwa wnioski do Prezesa UOKiK. Uzyskanie zgody Prezesa UOKiK jest kluczowe dla realizacji planów obu sieci. Jeżeli zostanie wydana, wówczas dojdzie do zawarcia wiążącej umowy, co może nastąpić do końca trzeciego kwartału tego roku.
Struktura i zakres współpracy
Auchan i Intermarche planują stać się równoprawnymi właścicielami nowopowstałych podmiotów prawnych, które będą centralnymi jednostkami zakupowymi reprezentującymi obie sieci w rozmowach z kontrahentami. Współpraca obejmie prowadzenie wspólnych negocjacji dotyczących zakupu produktów spożywczych i niespożywczych marek własnych, krajowych i międzynarodowych. W ramach drugiego wniosku współpraca obejmie także towary i usługi nabywane na potrzeby prowadzenia własnej działalności obu sieci.
Korzyści dla konsumentów i dostawców
Przedstawiciele obu sieci podkreślają, że celem sojuszu jest nie tylko obniżenie cen dla konsumentów, ale także stworzenie nowych możliwości rozwoju dla dostawców. Maciej Ćwikliński, prezes Intermarche w Polsce, zaznaczył
„Przymierze zakupowe, które zamierzamy zawrzeć chcielibyśmy rozwijać w perspektywie długoterminowej i liczymy na to, że w sposób pozytywny wpłynie na rynek handlu spożywczego w Polsce. Jesteśmy przekonani, że zyskają na tym przede wszystkim klienci. Łącząc potencjał obu sieci stworzymy naszym dostawcom szansę do wspólnego i trwałego rozwoju”.
Alexandre Saussard, prezes Auchan Polska, dodał:
„Podejmujemy tę współpracę w przekonaniu, że pozwoli nam z jeszcze większą skutecznością dbać o siłę nabywczą polskiego konsumenta, co wraz z dostępnością wyjątkowo szerokiego asortymentu na stałe wpisane jest w strategię naszej sieci. Liczymy także, że przyniesie nowe możliwości rozwoju biznesu dla naszych dostawców, z perspektywą dalszego rozwoju długoterminowych partnerstw”.