Na polski rynek wkracza nowy koncept hipermarketu dyskontowego. Czy stanie się on konkurencją dla Biedronki i Lidla?
Nowa sieć hipermarketów w Polsce
Portal wiadomoscihandlowe.pl poinformował, że sieć Auchan rozpoczyna testy nowego konceptu hipermarketu marki Atac Hiper Discount by Auchan.
Dwie placówki pod szyldem Atac Hiper Discount by Auchan już wystartowały. Zakupy można zrobić w Zabrzu i w Poznaniu.
Sklepy zlokalizowane są w centrach handlowych M1. Zajmują 6 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni. Do dyspozycji klientów jest 8 tradycyjnych kas oraz 10 samoobsługowych.
Oferta marki Atac Hiper Discount by Auchan składa się z około 13 tysięcy produktów. Wśród nich znajdziemy artykuły chemiczne, kosmetyczne, środki czystości. 60% artykułów do produkty spożywcze.
Minimalizm przełoży się na niskie ceny
Portal dowiedział się, że sieć planuje wprowadzić sprzedaż towaru bezpośrednio z palet. Założeniem jest także minimalizowanie kosztów materiałów dekoracyjnych i reklamowych. Zabiegi te mają przełożyć się na niższe ceny produktów.
Konkurencja dla Biedronki i Lidla?
Auchan Retail Polska w wywodzie dla portalu podkreślił, że strategia marki zakłada ciągłą dywersyfikację formatów sprzedaży oraz ich adaptację do zmieniających się oczekiwań klientów i trendów rynkowych. Nowy koncept odzwierciedla również politykę utrzymania atrakcyjnych cen, realizowaną przez Auchan z myślą o wspieraniu siły nabywczej polskich konsumentów.
Kilka słów o ATAC
Atac to marka sklepów, głównie spożywczych, prowadzących działalność w formie supermarketów, stworzona przez Docks de France w 1982 roku, a od 1998 roku będąca spółką zależną Grupy Auchan.
Idea konceptu Atac opierała się na supermarkecie o niemalże surowym charakterze, bez zbędnych dodatków i z niskimi cenami. Jednym z ich sloganów było: „ATAC, atak cen”. Większość sklepów Atac zniknęła w 2009 roku, gdy większość z nich przyjęła nazwę i markę Simply Market. Obecnie istnieje jeszcze około 80 sklepów Atac, głównie w regionie Burgundii, które są własnością stowarzyszonej grupy Schiever.
Marka ATAC została reaktywowana w listopadzie 2024 r. wraz z otwarciem sklepu w poznańskim centrum handlowym M1