Tylko do końca marca tego roku obowiązuje zerowy VAT na niektóre produkty spożywcze. Lidl zapowiedział jednak, że gdy wróci VAT 5-procentowy, nie podniesie cen swoich produktów. Inna sieć sklepów też ma takie plany. Co to oznacza dla klientów? Poznaj szczegóły.
Akcja “VAT STOP” w Lidlu
Cenowa walka Lidla i Biedronki trwa już od dawna. Często to Biedronka wykonywała ruch jako pierwsza, a klienci czekali tylko na odpowiedź Lidla. Tym razem jest odwrotnie.
Lidl sięgnął po ciężkie działa i zapowiedział akcję “VAT STOP”. Twierdzi, że gdy od 1 kwietnia wróci 5-procentowy VAT na żywność, jego produkty nie podrożeją z tego powodu.
„Głównym celem Lidl Polska jest oferowanie klientom wysokiej jakości produktów w niskiej, atrakcyjnej cenie. Konkurencyjna oferta w każdym sklepie naszej sieci jest taka sama – we wszystkich obiektach oferujemy tak samo niskie ceny. Zależy nam na tym, aby sytuacja ekonomiczna polskich rodzin była stabilna. W związku z tym uruchomiliśmy nową akcję specjalną – w Lidlu VAT STOP. - czytamy w przesłanej do naszej redakcji notatce prasowej.
1600 produktów utrzyma swoje ceny
W przesłanej do naszej redakcji notatce prasowej czytamy, że produkty objęte do końca marca zerowym VAT-em nie zmienią swojej ceny:
"Od kwietnia ponownie zacznie obowiązywać 5-procentowa stawka VAT na żywność, a w Lidlu rusza akcja „VAT STOP”! Ponad 1600 produktów spożywczych nadal będzie oferowanych w cenach na poziomie sprzed podwyżki VAT. Klienci będą mogli kupić w niezmienionych cenach produkty takie jak: pieczywo, produkty mleczarskie, owoce i warzywa czy mięso oraz wędliny."
Taka akcja z pewnością skłoni Biedronkę i inne sieci sklepów do rozważenia wprowadzenia podobnych rozwiązań u siebie. Jeszcze przed ogłoszeniem akcji “VAT STOP” w Lidlu, inna sieć wpadła na ten pomysł - Aldi.
Aldi: "VAT bierzemy na siebie"
Pierwszą siecią sklepów, która postanowiła nie podnosić cen żywności ze względu na powrót 5-procentowego VAT-u jest Aldi.
W kwietniu ceny produktów spożywczych w sklepach tej sieci nie podrożeją o stawkę VAT - zapewniają reprezentacji sieci. Wymieniono m.in. pieczywo, mięso, masło, mleko, jaja, mąkę, sery żółte, ryże i kasze.