Ciągle jesteś zmęczona i nic Ci się nie chce? Sprawdź, czy nie masz syndromu TATT


                    Ciągle jesteś zmęczona i nic Ci się nie chce? Sprawdź, czy nie masz syndromu TATT
26Maj

Towarzyszy Ci ciągłe zmęczenie, apatia i brak energii? Masz problemy z koncentracją, uwagą, czujesz się rozbita i wyczerpana? Być może cierpisz na syndrom TATT. Tak jak 11 milionów innych Polaków! Sprawdź, czym jest syndrom TATT i jak z nim walczyć.

Zdjęcie Ciągle jesteś zmęczona i nic Ci się nie chce? Sprawdź, czy nie masz syndromu TATT #1

Tired all the time, czyli przewlekłe zmęczenie

Syndrom TATT, czyli tired all the time- zmęczony cały czas, to termin wprowadzony przez brytyjskich lekarzy. Oznacza osoby, które deklarują ciągłe psychiczne i fizyczne zmęczenie, trudności z koncentracją, uwagą i motywacją oraz nieustannie im towarzyszące, uczucie wyczerpania i ogólnego rozbicia. Jak podaje internetowy serwis Focus.plnawet 11 milionów Polaków może doświadczać przewlekłego zmęczenia, a 100 tysięcy osób może cierpieć na syndrom TATT.

Szkodliwy wpływ na zdrowie

Chronicznie zmęczenie ma negatywny wpływ na nasze zdrowie i może prowadzić do wielu groźnych chorób. Osoby przewlekle zmęczone są zagrożone udarem, chorobą wieńcową, nadciśnieniem, cukrzycą oraz otyłością. Przewlekłe zmęczenie powoduje także wysoki poziom stresu i frustracji, źle wpływa na koncentrację i uwagę. A każda czynność wymaga dodatkowych nakładów energii, przez co męczymy się jeszcze bardziej.

Zdjęcie Ciągle jesteś zmęczona i nic Ci się nie chce? Sprawdź, czy nie masz syndromu TATT #2

Jakie są przyczyny TATT?

Zakłócenia rytmu dobowego, problemy ze snem, nieregularny tryb życia, stres, ciągła presja, wymagająca praca, nadmiar obowiązków, szybkie tempo życia i niewystarczający odpoczynek to czynniki wpływające na uczucie ciągłego zmęczenia.


Jak walczyć z TATT?

Czasem najprostsze metody są najskuteczniejsze. Osobom cierpiącym na syndrom TATT może pomóc, jeśli porządnie się wyśpią. Zdrowy człowiek powinien każdej nocy przesypiać 6-8 godzin. Bardzo ważne jest funkcjonowanie zgodne z rytmem dobowym, aktywność, odpoczynek i sen o stałych porach.

Zdrowa i urozmaicona dieta, bogata w świeże produkty, owoce i warzywa, ograniczenie kofeiny, napojów energetycznych i alkoholu, wypijanie co najmniej 2 litrów wody dziennie, regularna aktywność fizyczna i odnalezienie właściwych sposobów na radzenie sobie ze stresem i codziennymi zmartwieniami, pomogą pokonać uczucie chronicznego zmęczenia.

następna inspiracja
Zobacz również:
następna inspiracja