Zdrowe i długie włosy w 12 prostych krokach!

Zdrowe i długie włosy w 12 prostych krokach!
15Lut

Która z Nas nie marzy o pięknych, długich, gęstych i zdrowych włosach? Poza czynnikami genetycznymi na ich stan ma wpływ wiele innych czynników. Jednak dobrą wiadomością jest ta, że możemy przyspieszyć porost włosów. Poznaj 12 zasad i przestrzegaj ich, a Twoje włosy będą szybciej rosły.

Zdjęcie Zdrowe i długie włosy w 12 prostych krokach! #1

Zła dieta, brak witamin, przyjmowanie leków, nieodpowiednia pielęgnacja – to tylko niektóre z czynników, które wiążą się z wypadaniem i osłabieniem naszych włosów. Także zbyt rzadkie podcinanie końcówek, – chociaż może wydawać się banalne, ma ogromny wpływ na kondycję naszych włosów i ich długość.

Co zrobić, by włosy rosły szybciej? Oto sprawdzone, domowe sposoby – dzięki niemu nie wydasz fortuny, a efekt zauważysz już po miesiącu!

1. Zdrowo się odżywiaj

Zmiana diety to podstawa, jeśli chcemy wpłynąć na kondycję naszych włosów. Szczególnie ważne jest przyjmowanie żelaza z pożywienia – znajdziemy je w owocach suszonych, warzywach strączkowych lub nabiale. Na porost włosów ogromny wpływ mają również witaminy z grupy B, które znajdziemy np. w łososiu i jajach, a także cynk obecny w kaszach czy żółtym serze.

Zdjęcie Zdrowe i długie włosy w 12 prostych krokach! #2

2. Podcinaj końcówki

Podcinanie końcówek włosów to również podstawowy krok w drodze do długich i zadbanych włosów. Nasze włosy przesuszają się, a końcówki rozdwajają i bywają łamliwe. Nie ma sensu zapuszczać włosów, jeśli nie będą to włosy zdrowe. Kluczowa jest wiec wizyta u fryzjera średnio, co 8 tygodni i pozbywanie się, chociaż centymetra włosów.

3. Rozważnie stosuj odżywki

Odżywianie włosów jest bardzo ważne. Dzięki nim nasze włosy są mocne i odpowiednio nawilżone. Jednak nakładanie odżywki na całą długość oraz przetrzymywanie jej na włosach może je tylko obciążyć i osłabić. Nakładaj ją na same końce lub od połowy.

Zdjęcie Zdrowe i długie włosy w 12 prostych krokach! #3

4. Pobudzaj skórę głowy

Aby pobudzić mieszki włosów wykonuj codziennie masaż skóry głowy. Najlepszy będzie ten z użyciem gorących olejków lub olejków eterycznych- tymiankowego i z drzewa sandałowego. Staraj się także poświęcić czas skórze głowy podczas mycia.

5. Szczotkuj włosy

Codziennie rano i wieczorem dokładnie i delikatnie wyszczotkuj swoje włosy. Nie zapomnij podczas tego rytuału o skórze głowy – pobudź w niej krążenie. Pamiętaj, by nie szczotkować mokrych włosów, które są bardziej podatne na uszkodzenia.

Zdjęcie Zdrowe i długie włosy w 12 prostych krokach! #4

6. Chroń

Nie tylko suszarka i prostownica źle wpływają na kondycję naszych włosów. Również narażenie ich na bezpośrednie działanie promieni słonecznych, może je uszkadzać. Możesz je ochronić stosując olejki z filtrami lub zasłaniając włosy chustą np. podczas opalania.

7. Nie myj za często

Myjąc włosy codziennie, możesz sprawić, że nie będą rosły zgodnie z Twoimi oczekiwaniami. Narażanie ich na działanie silnych substancji myjących, dotykanie, gdy są mokre i delikatne im nie służy. Jeśli możesz ogranicz zabiegi do dwóch w tygodniu.

Zdjęcie Zdrowe i długie włosy w 12 prostych krokach! #5

8. Sięgnij po ocet jabłkowy

Ocet stymuluje nasze mieszki włosowe, dzięki czemu te wydajniej pracują, a włosy szybciej rosną. Stosuj mieszankę octu jabłkowego i wody (równe proporcje) do płukania włosów i wcierania w skórę głowy.

9. Zapomnij o suszarce i prostownicy

Wysokiej temperatury osłabiają i niszczą nasze włosy. Ogranicz suszenie do minimum, a jeśli musisz użyć suszarki, to używaj tylko zimnego strumienia powietrza.

Zdjęcie Zdrowe i długie włosy w 12 prostych krokach! #6

10. Pielęgnuj, nie upiększaj

Unikaj produktów do stylizowania włosów. Obciążają one włosy, niszczą ich strukturę i spowalniają wzrost. Nie oznacza to oczywiście, że w razie konieczności nie możesz sięgnąć po lakier. Pamiętaj jedynie, że co za dużo to nie zdrowo.

11. Nie ściskaj

Pamiętaj, aby nie spinać włosów zbyt ciasno. Powinny mieć one swobodę zarówno w dzień jak i w nocy. Uważaj by gumka lub spinka nie wpijała się we włosy, łamiąc je.

12. Pij drożdże

Drożdże zawierają witaminy z grupy B, aminokwasy, cynk, selen, żelazo, potas, chrom, mangan, magnez, sód i miedź. To mieszkanka, która nie tylko przyspieszy porost włosów, wzmocni także paznokcie i korzystnie wpłynie na stan naszej skóry. Jak ją przygotować? To proste! Kostkę drożdży spożywczych rozpuszczamy w ciepłym mleku. Napój pijemy, co drugi dzień.

Zdjęcie Zdrowe i długie włosy w 12 prostych krokach! #7

A jakie są Wasze sposoby na długie włosy? Pochwalcie się w komentarzach!

następna inspiracja
Zobacz również:
Zobacz również:
loading...
następna inspiracja