To miał być zwyczajny koncert jednej z największych grup rockowych na świecie. Tymczasem występ zespołu Coldplay przerodził się w medialną burzę, której echa nie milkną od ponad tygodnia. Wszystko przez nagranie z tzw. „kiss cam”, które zarejestrowało intymny moment pomiędzy dwójką wysoko postawionych pracowników firmy technologicznej Astronomer. Zaskakujący rozwój sytuacji sprawił, że w sprawę włączyła się... Gwyneth Paltrow.
Romans, który kosztował ich karierę
Na nagraniu z koncertu, które błyskawicznie obiegło media społecznościowe, widać Andy’ego Byrona i Kristin Cabot – menedżerów firmy Astronomer – w bardzo bliskiej, romantycznej sytuacji. Choć sprawa dotyczy ich życia prywatnego, z uwagi na pełnione przez nich funkcje oraz kontekst publiczny, skandal odbił się negatywnie na wizerunku całej organizacji.
W obliczu presji medialnej i wewnętrznych standardów etycznych, oboje zrezygnowali ze swoich stanowisk kierowniczych. Obowiązki tymczasowego CEO objął współzałożyciel spółki – Pete DeJoy. Jednak to, co wydarzyło się później, zaskoczyło wszystkich.
Gwyneth Paltrow – twarz nietypowej kampanii ratunkowej
W odpowiedzi na kryzys wizerunkowy, Astronomer postanowił sięgnąć po niekonwencjonalne rozwiązanie. Firma zatrudniła tymczasowo Gwyneth Paltrow – aktorkę, przedsiębiorczynię, a prywatnie byłą żonę Chrisa Martina, lidera Coldplay – jako twarz swojej nowej kampanii komunikacyjnej.
W krótkim filmie opublikowanym na oficjalnych kanałach firmy, gwiazda Hollywood z humorem i dystansem komentuje sytuację, podkreślając jednocześnie technologiczne osiągnięcia Astronomer. – „Tak, Astronomer to najlepsze miejsce do pracy z Apache Airflow” – mówi Paltrow, siedząc przy stole w minimalistycznej scenerii.
Od show-biznesu do technologii – niecodzienne połączenie
Wideo z udziałem Paltrow nie tylko zyskało ogromną popularność w sieci, ale również zmieniło ton dyskusji wokół firmy. Zamiast skupiać się na skandalu, narracja zaczęła koncentrować się na kreatywnym podejściu do zarządzania kryzysowego i promocji innowacji.
Aktorka w nagraniu zamiast bronić byłych menedżerów, kieruje uwagę na misję firmy – rozwój rozwiązań wspierających pracę z danymi i analitykę. Zaprasza też odbiorców do udziału w konferencji technologicznej Beyond Analytics, organizowanej przez Astronomer.
Internauci podzieleni, ale kampania działa
Reakcje na udział Paltrow w kampanii były mieszane. Część internautów pochwaliła oryginalny i odważny ruch firmy, inni wskazywali na próbę odwrócenia uwagi od nieetycznego zachowania byłych pracowników. Jedno jest pewne – Astronomer odzyskał medialną kontrolę nad narracją, a Gwyneth Paltrow znów znalazła się w centrum uwagi – tym razem nie za rolę filmową, a udział w technologicznej kampanii ratunkowej.
Nowy trend w PR?
Zatrudnienie znanej postaci z show-biznesu do odbudowy wizerunku firmy technologicznej to posunięcie nietypowe, ale jak pokazuje przypadek Astronomer – skuteczne. W świecie, w którym kryzysy wizerunkowe rozgrywają się w czasie rzeczywistym, kreatywność i błyskawiczna reakcja mogą mieć decydujące znaczenie.